Pages

Friday, December 16, 2011

Gagal jejak mayat ahli perniagaan Korea





KUALA LUMPUR - Ahli perniagaan Korea, Kim Chong-Yong (gambar), 53, yang hilang sejak Oktober lalu dipercayai telah dibunuh dan mayatnya dicampak di sekitar kawasan hutan di Gombak oleh rakan senegaranya.

Ekoran petunjuk itu, sepasukan polis melancarkan gerakan mencari mayat mangsa di 12 lokasi. Lokasi-lokasi yang menjadi tumpuan adalah dari kawasan Sungai Cincin, Gombak hingga ke Karak, Pahang dan lokasi di sepanjang jalan lama Gombak menghala ke Bentong.

Bagaimanapun, operasi yang diketuai oleh Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Ahrasa yang bermula pada pukul 8.30 pagi sehingga pukul 6 petang semalam tidak menemui apa-apa maklumat mengenai Chong-Yong.

Satu sumber berkata, usaha mengesan mayat mangsa dibuat selepas polis mengesan satu panggilan telefon dibuat oleh rakan senegara mangsa yang juga merupakan orang terakhir bersamanya berada di Sungai Cincin, Gombak sebelum telefon bimbit itu terus dimatikan.

Berikutan kehilangan Chong-Yong juga, polis telah mengambil keterangan 12 individu yang terdiri daripada ahli keluarga mangsa, rakan-rakan dan pihak pengurusan sebuah kondominium di Ampang dekat sini, tempat terakhir Chong-Yong dilihat memasuki bangunan itu.

Polis turut mengambil cap jari pada kereta Mercedes Benz CLS 350 berwarna hitam milik Chong-Yong yang ditemui di tempat letak kereta di kondominium tersebut.

Kosmo! Online - Negara:

No comments: