Pages

Saturday, November 5, 2011

Lelaki tikam bapa aktres Glee serah diri



ANGEL CAPILI JR. (tengah) dikawal oleh dua anggota polis di ibu pejabat polis di Camp Crame, bandar Quezon, Manila kelmarin.


MANILA - Suspek dalam kes menikam mati bapa kepada penyanyi Charice Pempengco yang popular menerusi siri muzikal televisyen, Glee menyerah diri kelmarin.

Angel Capili Jr. turut mengaku bertanggungjawab melakukan jenayah terbabit.

Ketua polis wilayah Laguna, Gilbert Cruz berkata, Capili menyerah diri kepada ketua kampungnya di kawasan perbandaran General Trias, dekat wilayah Laguna di selatan ibu kota Filipina di sini.

Polis berkata, bapa Charice yang bekerja sebagai buruh binaan, Ricky Pempengco, 40, ditikam seorang lelaki mabuk bersenjatakan alat pemecah ais selepas dia membeli rokok di sebuah kedai pada Isnin lalu.

Cruz berkata, Capili juga seorang pekerja binaan tetapi tidak mengenali Pempengco.

"Saya merancang untuk menyerah diri kerana apa yang saya lakukan adalah silap," kata Capili kepada wartawan.

"Saya memohon kemaafan daripada keluarga Pempengco. Saya juga bersedia menerima apa jua hukuman kerana perbuatan saya ini," tambahnya.

Dalam pada itu, Charice membatalkan konsertnya yang akan datang dan meminta keadilan buat bapanya.

Remaja berkenaan melakonkan watak pelajar pertukaran antarabangsa, Sunshine Corazon dalam siriGlee. - Agensi

Kosmo! Online - Dunia:

'via Blog this'

No comments: