Pages

Sunday, November 6, 2011

Belum ada tanda dapat anak dengan isteri keempat

KUALA LUMPUR: “Buat masa ini, belum ada tanda saya dan isteri, Emi, akan menimang cahaya mata. Bagaimanapun, semuanya rezeki tuhan. Jika ada rezeki buat kami, Insya-Allah tidak ke mana,” kata pelawak dan penyampai radio, Salih Yaacob, 48.

Selepas hampir tujuh bulan mendirikan rumah tangga dengan isteri keempat, Samihah Sheikh Ali atau Emi, 25, Salih menjelaskan belum ada tanda dikurniakan cahaya mata.


Menurut Salih, walaupun anak anugerah tuhan, lebih penting baginya untuk membawa isteri mengenali tuhan terlebih dulu sebelum dia benar-benar bersedia mempunyai cahaya mata.

“Anak adalah hadiah daripada tuhan. Saya dan Emi juga tidak merancang dalam perkara ini. Semuanya terserah kepada rezeki.


“Begitupun, buat masa ini biarlah saya mendidiknya dan menjadikan Emi isteri yang benar-benar tahu dan faham tanggungjawab dan amanah dipikulnya.


“Saya tidak mahu masalah sosial seperti yang terjadi di luar sana berlaku kepada keluarga saya. Sebab itu, biarlah Emi benar-benar bersedia dan tahu tanggungjawabnya sebelum kami mempunyai cahaya mata.

“Lagipun, anak tiri juga adalah tanggungjawabnya. Jadi, biar dia mahir dan benar-benar tahu amanah yang dipikul.


“Begitupun, kalau ada rezeki, kami tidak menolaknya dan ia diterima dengan hati terbuka dan gembira,” katanya.

Salih yang bergelar pelawak, pengacara dan penyampai radio juga menjadi usahawan apabila syarikatnya akan memasarkan 14 produk halal tidak lama lagi.


Buat masa ini, produk yang berada di pasaran adalah serbuk kari SY, kicap manis SY, sos cili dan tomato SY serta air mineral.


“Perniagaan ini adalah perniagaan saya bersama keempat-empat isteri. Selepas pulang daripada bercuti di Beijing tidak lama dulu, kami sepakat membuka perniagaan dan Alhamdulillah, inilah hasilnya,” katanya.

myMetroBelum ada tanda dapat anak dengan isteri keempat:

'via Blog this'

No comments: