Pages

Monday, July 18, 2011

Penjual ayam cedera diserang bekas pekerja




ARIFF fadilah deraman (kanan) menunjukkan luka pada badan abangnya, Rosdi yang cedera di Kota Bharu semalam.


KOTA BHARU – Angkara berebut tapak perniagaan, seorang penjual ayam cedera selepas dilibas dengan sebilah parang panjang oleh seorang peniaga lain yang juga merupakan bekas pekerjanya sebelum ini.

Mangsa, Rosdi Deraman, 47, cedera di pinggang, belakang telinga dan kaki selepas diserang suspek dan isterinya dalam kejadian di Pasar Borong Flat Buluh Kubu di sini pada pukul 9.45 pagi Jumaat lalu.

Menurut Rosli, kejadian itu berlaku ketika dia menuju ke keretanya untuk pulang selepas bertemu dengan rakannya di pasar tersebut.

“Saya nampak suspek menerkam ke arah saya dengan melibas-libas parangnya. Dia libas saya dua kali tapi saya sempat berundur dan ketika cuba melibas kali ketiga saya masuk dan sempat memegang tangannya.

“Kemudian berlaku pergelutan kira-kira 10 minit dan mungkin ketika itu parang tersebut terkena pinggang saya. Ketika pergelutan itu berlaku isteri suspek pula datang dan cuba menetak kaki saya dengan menggunakan pisau pemotong ayam tetapi saya sempat mengelak dan menendang wanita tersebut,” dakwanya ketika ditemui semalam.

Kosmo! Online - Negara

No comments: