Pages

Monday, July 25, 2011

Mangsa asid lawat ayah di penjara


KU HUZAIMAH bersama Lin (kiri) dan anak-anaknya yang lain selepas melawat bekas suaminya di Penjara Marang, Terengganu semalam.


MARANG - Biarpun hanya menyentuh tangan ahli keluarganya beralaskan cermin kaca, namun itu sudah cukup untuk menguatkan semangat Mat Haizan Mat Yassin, 34, dalam mengharungi hukuman di Penjara Marang kerana menyimbah asid pada anak dan isterinya sendiri tahun lalu.

"Terima kasih sebab masih ingat saya lagi. Terima kasih sekali lagi sebab bawa anak-anak jumpa saya," kata Mat Haizan sambil menitiskan air mata ketika menerima kunjungan isteri dan anak-anaknya di penjara semalam.

Mat Haizan kini menjalani hukuman penjara 10 tahun selepas mahkamah mendapati bersalah mencederakan isteri, anak-anaknya di rumah ibu mertuanya di Kampung Sekayu, Hulu Terengganu 15 Ogos tahun lalu dengan menyimbah asid.

Pada kejadian itu, anak keduanya daripada empat beradik, Nurul Dahyatul Fazlinda, 9, atau Lin cedera hampir keseluruhan wajahnya dan beberapa anggota badan manakala isterinya, Che Ku Huzaimah Che Ku Wang, 29, anak keduanya, Muhammad Irfan Firdaus, 3, ibu mertuanya Minah Omar, 57, cuma cedera ringan.

"Saya benar-benar menyesal dengan apa yang telah berlaku dan saya amat terharu apabila isteri yang telah diceraikan sudi memaafkan dan membawa anak-anak melawat saya di penjara hari ini (semalam)," katanya.

Sementara itu, Che Ku Huzaimah berkata, kunjungan itu sebagai memenuhi permintaan Mat Haizan dan anak-anaknya sempena menyambut ketibaan bulan Ramadan tidak lama lagi.

"Tahun lepas kami berpuasa di hospital sebab kejadian berlaku pada minggu pertama puasa dan masa tu Lin kena tahan di wad lebih dua bulan sehingga hari raya.

"Selepas hampir setahun kejadian berlaku, saya reda dan rasa marahnya pada Mat Haizan sudah hilang sepenuhnya dan berharap puasa kali ini dapat disambut dalam suasana yang lebih tenang," katanya lagi.

Menurut Che Ku Huzaimah, apa yang berlaku dianggap sebagai takdir.

Kosmo! Online - Negara

No comments: