Pages

Monday, July 25, 2011

Amah warga Filipina ditemui mati dicekik

ANGGOTA polis mengusung keluar mayat seorang pembantu rumah Filipina yang dijumpai mati dibunuh di Jalan Gasing, Petaling Jaya malam kelmarin.


PETALING JAYA - Seorang amah warga Filipina ditemui mati dengan kesan leher dicekik dalam sebuah bilik tidur di rumah banglo di Jalan 5/50, Jalan Gasing di sini kelmarin.

Mayat mangsa yang berusia 36 tahun itu ditemui dalam keadaan terbaring oleh majikannya pada pukul 11.45 malam.

Semasa kejadian, majikan kepada pembantu rumah itu yang merupakan seorang ahli perniagaan yang berusia 30-an, isteri dan dua orang anaknya tiada di rumah sejak pukul 7 malam.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed, berkata, polis yang dimaklumkan mengenai kejadian tersebut bergegas ke tempat kejadian.

"Pemeriksaan awal polis menemui kesan lebam akibat dicekik di leher mangsa selain ada kesan luka di kepalanya," kata beliau ketika ditemui di tempat kejadian semalam.

Menurut beliau, polis percaya mangsa baru mati sebelum mayatnya ditemui oleh majikannya.

Arjunaidi berkata, polis percaya mangsa dibunuh oleh orang dikenali kerana tiada kesan pecah masuk di rumah banglo tersebut.

"Kematian mangsa juga tiada kaitan dengan kejadian samun kerana pemeriksaan mendapati tiada barang berharga hilang," kata beliau lagi.

Mangsa yang telah sembilan tahun bekerja di rumah tersebut ketika ditemui lengkap berpakaian.

Polis menyiasat motif kejadian tersebut dan mengklasifikasikan kes itu mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan iaitu bunuh.

Kosmo! Online - Negara

No comments: