Pages

Monday, July 25, 2011

Hasrat sunting Shakeera berkecai


ABDUL SALIMI bertafakur seketika di pusara Shakeera Hani yang maut dalam kemalangan di Hulu Selangor kelmarin.


KUALA LUMPUR – Di sebalik kesedihan yang melanda Abdul Salimi Abdul Halim, 31, akibat kehilangan rakan sekerja wanitanya, Shakeera Hani Aznan yang maut dalam kemalangan di Hulu Selangor kelmarin, tersimpan satu hasrat di hatinya yang mungkin akan dibawa hingga ke mati.

Menurut Abdul Salimi, dia memang berhasrat untuk menyunting Shakeera Hani, (gambar kecil) 26, untuk dijadikan teman hidupnya dan perkara itu telah dipersetujui mangsa. Shakeera Hani merupakan Eksekutif Pemasaran di Utusan Media Sales Sdn. Bhd.

Katanya, dalam sekelip mata, dia kehilangan orang yang dicintainya itu dan peristiwa tersebut bagaikan satu sejarah hitam yang tidak dapat dilupakan. Bagaimanapun, dia reda dengan ketentuan Ilahi.

“Semasa dalam perjalanan pulang ke ibu kota selepas menghadiri majlis perkahwinan rakan Shakeera di Langkawi, kami telah berbincang mengenai perkara itu dalam kereta.

“Dalam malu, dia nampak gembira lebih-lebih lagi bila saya mahu tarikh pernikahan ditetapkan segera iaitu pada Jun tahun depan dengan majlis pertunangan hendak diadakan selepas Hari Raya Aidilfitri nanti,” ceritanya ketika dihubungi semalam.

Semalam Kosmo! melaporkan, Abdul Salimi terselamat selepas kereta jenis Proton Inspira yang baru dibeli tiga minggu lalu terlibat dalam kemalangan apabila tayar depannya pancit sebelum melanggar penghadang jalan lalu berpusing beberapa kali.

Kemalangan pukul 12.45 tengah malam di Kilometer 401.8, Lebuh Raya Utara-Selatan dekat Hulu Selangor itu menyebabkan Shakeera Hani yang turut berada di dalam kereta itu meninggal dunia di tempat kejadian selepas tercampak ke dalam gaung sedalam 10 meter.

Menurut Abdul Salimi, hasrat murni mereka juga telah dimaklumkan kepada keluarga kedua-dua belah pihak.

“Arwah baru saja kerja di situ kira-kira empat bulan manakala saya pula enam tahun. Kami berkenalan sejak dua bulan lalu dan mula rapat sebulan kemudian.

“Saya meminatinya kerana dia gadis yang mempunyai ciri-ciri wanita idaman saya iaitu pandai mengambil hati dan sempurna,” katanya lagi.

Ujar Salimi, dia kini perlu menguatkan semangat untuk menghilangkan kesedihan yang menimpanya selepas tragedi mengejut tersebut.

Jenazah Shakeera Hani selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Bukit Kiara selepas solat Zuhur kelmarin.

Kosmo! Online - Negara

No comments: