Pages

Friday, June 3, 2011

Lady Gaga tak sedar dirinya muflis


HOLLYWOOD: Penyanyi Lady Gaga (gambar) dikhabarkan muflis selepas membelanjakan berjuta-juta dolar untuk pakaian konsert jelajah Monster’s Ball.
Gaga berhutang sebanyak AS$3 juta (RM9 juta) untuk konsert selama 18 bulan itu. Yang paling mengejutkan, dia tidak tahu bagaimana dia boleh muflis. Gaga berkata alasan utama dia tidak tahu mengenainya kerana wang tidak begitu penting baginya. Bercakap kepada Financial Times, Gaga berkata: “Barang paling mahal pernah saya beli ialah injap jantung untuk bapa saya dan kereta Rolls-Royce untuk hadiah ulang tahun perkahwinan ibu bapa saya.” “Itu pun kerana bapa saya mempunyai plet kereta Lady Gaga pada kereta lamanya dan ia menyakitkan hati saya apabila dia diekori ke mana saja dia pergi. Kerana itu saya belikannya kereta baru,” kata penyanyi itu. Bagaimanapun, Gaga tak perlu risau dengan keadaan kewangannya kerana konsertnya yang berakhir bulan lalu ditonton oleh 2.5 juta orang dan mengaut keuntungan berlipat kali ganda hingga mencecah AS$228 juta (RM684 juta). - Agensi
myMetro | Lady Gaga tak sedar dirinya muflis

No comments: