Pages

Friday, June 3, 2011

Ibu tunggal cedera ditembak




Misleha Chesoh


KOTA BHARU 2 Jun - Seorang ibu tunggal yang mempunyai tujuh anak cedera selepas terkena tembakan senapang angin di rumahnya di Kampung Gual Periuk di Rantau Panjang dekat sini awal pagi ini.
Misleha Chesoh, 39, seorang warga Thailand dikatakan mengalami kecederaan di dada kiri berikutan kejadian itu. Dia bagaimanapun dilaporkan stabil dan kini dirawat di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) di sini.
Ketua Polis negeri, Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata, kejadian berlaku kira-kira pukul 3.15 pagi ketika mangsa yang juga seorang penoreh getah sedang tidur bersama tujuh anaknya dalam rumah mereka.
"Wanita itu kemudian dikejutkan dengan bunyi bising dari luar rumah, sebelum dia bangun dan membuka tingkap. Ketika itulah dia terkena tembakan di bahagian kiri dada.
"Kita percaya senjata yang digunakan dalam kejadian itu adalah senapang angin dan siasatan sedang dijalankan mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan," katanya ketika dihubungiUtusan Malaysia di sini hari ini.
Selepas ditembak, kata Abdul Rahim, mangsa dibawa ke Hospital Pasir Mas sebelum dipindahkan ke HPRZ II untuk rawatan lanjut.
Sementara itu, Misleha ketika ditemui di Wad 28 hospital itu memberitahu, tembakan itu tepat mengenai dada kirinya sebaik sahaja dia membuka tingkap selepas dikejutkan dengan bunyi bising.
"Tiba-tiba dada saya terasa sakit dan melihat ada kesan darah pada bahagian kiri dada, kemudian saya mengejutkan salah seorang anak supaya meminta bantuan dari jiran yang tinggal berhampiran rumah.
"Dengan bantuan jiran, saya dibawa ke Hospital Pasir Mas untuk mendapatkan rawatan sebelum dipindahkan ke HRPZ II untuk rawatan lanjut kira-kira pukul 5 pagi ini," katanya.
Utusan Malaysia Online - Jenayah

No comments: