Pages

Thursday, June 23, 2011

Anak dilari rakan sendiri

BUTTERWORTH: “Sejak bayi saya dilarikan rakan serumah hampir sebulan, hidup saya sangat tertekan. Kini, hanya sekeping gambarnya menjadi pengubat rindu kerana semua barangan bayi saya turut dibawa bersama,” kata Esah, 26, yang mendakwa rakan serumahnya membawa lari bayinya yang berusia dua bulan awal bulan ini.

Ibu muda itu berkata, bayi lelaki diberi nama Mohammad Fahrin Danial Abdullah itu ditinggalkan bersama rakan serumahnya yang juga pasangan suami isteri di sebuah flat di Perai pada 28 Mei lalu kerana dia ke Seremban, Negeri Sembilan, atas urusan peribadi.

“Saya tiada masalah dengan mereka malah sebelum meninggalkan bayi saya, tiada apa-apa berlaku. Ketika di Seremban, saya beberapa kali menghubunginya dan mereka memberitahu tidak perlu risau mengenai anak saya.

“Namun, selepas pulang pada 11 Jun lalu, saya terkejut apabila mendapati rumah sewa itu berkunci dan ketika menemui pemilik rumah, dia memberitahu rakan saya itu sudah keluar kerana tidak membayar sewa rumah,” katanya ditemui di sini, semalam.


Esah mendakwa, pasangan itu turut membawa semua barangan milik anaknya termasuk beberapa peralatan elektrik miliknya.

myMetro | Anak dilari rakan sendiri

No comments: