Pages

Sunday, April 10, 2011

Pegawai Khas ADUN Kupang, anak bongsu maut


Dua maut dan dua cedera dalam kemalangan antara kereta Proton Wira dengan lori di Telok Pendiat-Charuk Nau, Baling, semalam. – MINGGUAN/AZMAN MD. NOOR


BALING 9 April – Pegawai Khas kepada Penyelaras Dewan Undangan Negeri Kupang, Yahaya Md. Daud, 40, dan anak bongsunya maut dalam kemalangan dengan sebuah lori di Jalan Simpang Empat, Telok Pendiat - Charuk Nau, Baling, dekat sini, hari ini.
Ketua Polis Daerah Baling, Supritendan Mat Daud Mat Hasan berkata, kejadian berlaku apabila sebuah lori dari arah Carok Nau menuju ke Simpang Telok Pendiat bertembung dengan kereta Proton Wira yang dipandu Yahaya dari arah bertentangan ketika cuba mengelak sebuah motosikal yang melintas secara tiba-tiba.
Akibat kejadian itu, Yahaya dan Muhamad Fahin Afdal, 2, tersepit dalam kenderaan mereka dan terpaksa dikeluarkan oleh anggota Bomba dan Penyelamat Baling.
Anak mangsa meninggal dunia di tempat kejadian dan Yahaya mati di Hospital Baling pada pukul 2 petang.
Dalam kejadian itu, Yahaya yang memandu kereta bersama isterinya, Rusnani Abu Bakar, 30, anak sulungnya, Mohamad Faiz, 3, dalam perjalanan ke Hospital Baling (HB) untuk mengambil ubat salah seorang anak mereka yang demam.
Md. Daud berkata, akibat kemalangan itu, isteri Yahaya cedera parah dan anaknya dirawat di HB.
Pemandu lori berkenaan, Zakaria Harun, 47, hanya mengalami kecederaan ringan.Utusan Malaysia Online - Berita Utama

No comments: