Pages

Sunday, April 24, 2011

Lindsay Lohan dipenjara 120 hari





LOS ANGELES, Amerika Syarikat (AS) - Tidak cukup dia dihukum penjara 120 hari kerana melanggar perintah parol, aktres Hollywood, Lindsay Lohan, 24, (gambar) turut dimarahi hakim yang membicarakan kesnya, lapor sebuah akhbar semalam.
Aktres itu yang meraih pendapatan jutaan dolar menerusi beberapa filem popular seperti The Parent Trap dan Mean Girlsdibicarakan di sebuah mahkamah di sini kelmarin kerana dituduh mencuri seutas kalung berharga AS$2,500 (RM7,500) dari sebuah gedung barangan kemas pada Januari lalu.
"Adakah seorang yang berotak akan memakai kalung dan berjalan keluar begitu sahaja. Adakah ia satu tindakan yang nekad atau bodoh? Saya pun tidak tahu," kata hakim berkenaan, Stephanie Sautner.
Sautner, bagaimanapun, memilih untuk menjatuhkan hukuman lebih ringan iaitu penjara 120 hari ke atas Lohan kerana melanggar perintah parol yang dikenakan terhadapnya pada 2007 kerana melakukan jenayah mencuri.
Selain itu, beliau memerintahkan Lohan melakukan kerja amal selama 120 jam di rumah mayat daerah Los Angeles dan 360 jam lagi di sebuah rumah perlindungan wanita.
Aktres itu yang sebelum ini dicemari pelbagai skandal termasuk memandu di bawah pengaruh alkohol dan bercinta sesama jenis berada di dalam lokap selama lima jam sebelum dia dibebaskan dengan ikat jamin AS$75,000 (RM225,412) sementara menunggu rayuan kes tersebut. - Agensi

No comments: