Pages

Saturday, February 26, 2011

Rakyat Libya telah menguasai sebahagian sumber minyak LibyA



http://38.121.76.242/memoadmin/media//version4_136497_340_309_.jpg
Terjemahan Google
Jurutera Petroleum menegaskan ahli kepimpinan interim bandar Benghazi pada hari Jumaat, para pengunjuk rasa menahan semua ladang-ladang minyak timur bandar Ras Lanuf Libya hampir, menunjukkan bahawa ladang-ladang minyak dan terminal beroperasi pada sekitar 25% dari kapasiti.
Dan eksport ke Libya minyak dari pelabuhan dan stesen, termasuk kepala hidung dan Zueitina, Marsa Brega Harika dan ikan belanak, teratai dan sudut dan Mellitah.
Said Abdel Salam Najib, seorang jurutera minyak di syarikat minyak Teluk Parsi Jamahiriya, seorang ahli gabungan 17 Februari – yang menguruskan urusan kedua terbesar bandar Libya Libya secara sementara: – Semua ladang minyak Libya di sebelah timur Ras Lanuf hampir di bawah kawalan rakyat dan kerajaan tidak mempunyai kawalan di daerah ini.
Dia menambah, menurut Reuters, yang bekerja di ladang dan pekerja dalam pengangkutan minyak ke pelabuhan masih meneruskan pekerjaan mereka, tetapi bekerja terputus oleh hampir 75%.
Najib berkata dia bekerja di ladang minyak dan itu mengatakan kepadanya bahawa seseorang yang bekerja di sebuah syarikat minyak besar di Brega.
Dan Marsa Brega adalah suatu terminal minyak di selatan timur Benghazi, Libya.
Hal ini terletak beberapa daerah pengeluaran dan eksport minyak utama di Libya timur di negara anggota OPEC dan sekarang sebahagian besar yang sekarang di bawah kawalan pengunjuk rasa ingin menggulingkan Kolonel Muammar Gaddafi.
Dalam konteks berkaitan, saksi mengatakan pada hari Jumaat bahawa bandar Libya daripada syarikat minyak kilau Timur dan kemudahan sekarang dikenakan untuk menulis & menerbitkan Para pengunjuk rasa melarikan diri askar daripada tentera untuk membantu mereka melindungi pelabuhan.
Selamat, “kata Maghribi, seorang peguam dari peserta Benghazi sekarang dalam jawatankuasa-jawatankuasa tempatan untuk mempertahankan berkilau bahawa daerah di bawah kawalan masyarakat tempatan.
Stop minyak eksport:
Di sisi lain, sumber-sumber di sektor minyak pada hari Jumaat bahawa sebahagian besar eksport minyak Libya dihentikan kerana pengeluaran menurun dan jumlah kecil pekerja di pelabuhan dan masalah keselamatan.
Dia memuji masalah keselamatan daripada beberapa syarikat pelayaran untuk berlayar ke Libya, yang menyaksikan pemberontakan terhadap kuasa pemimpin Muammar Gaddafi telah ada selama 41 tahun.
Sumber mengatakan bahawa beberapa dari kapal menolak untuk dermaga di pelabuhan Libya atau tidak diselesaikan dan kembali jalan, walaupun cuaca buruk di Mediterranean menyebabkan suspensi kerja.
Seorang peniaga berkata syarikat membeli minyak mentah Libya: “Ini adalah kombinasi dari penangguhan dan cuaca buruk.”
Sebuah sumber di syarikat minyak utama, “kapten kapal tanker itu, Astojrnaha menolak untuk pergi ke Libya Katanya dia bimbang keselamatan di pelabuhan ..”
Dia mengatakan pembeli lain untuk minyak Libya: “anda tidak bisa akses ke port ada tidak ada koneksi ..” Ia melanjutkan: “Kami telah mendengar laporan tentang kembalinya beberapa kapal.”
Harga minyak melompat kerana rusuhan di Libya dan shutdown eksport minyak 1,3 juta barel per hari. London Brent crude naik menjadi sekitar $ 120 per barel pada hari Khamis, level tertinggi sejak 2008.
Libya menghasilkan 1,6 juta barel per hari minyak berkualiti tinggi, atau sekitar dua peratus daripada output global dan berhenti antara 30 peratus dan 75 peratus pengeluaran akibat gejolak di negara ini.
Blog Peribadirasulullah

No comments: