Pages

Friday, December 3, 2010

Saya tetap sayangkan ayah - Lin




CHE KU ZAIMAH sedih melihat wajah anaknya, Nurul yang cacat di rumahnya di Kampung Sekayu, Kuala Berang, Terengganu semalam.


HULU TERENGGANU – “Saya malu apabila kawan-kawan terutama yang lelaki mengejek saya hantu. Tolong jangan panggil saya begitu.”
Demikian luahan dan rayuan spontan Nurul Dahyatul Fazlinda Mat Haizan, 8, mengenai nasib malang dirinya apabila wajahnya cacat akibat disimbah asid oleh bapanya sendiri.
Dia yang lebih mesra dengan panggilan manja Lin mengakui tragedi yang berlaku kira-kira lima bulan lalu itu menyebabkan perasaan malu dan rasa rendah diri menghantuinya sepanjang masa.
Malah sejak kejadian itu, murid Sekolah Kebangsaan Padang Star itu tidak boleh pergi ke mana-mana melainkan ke hospital dan perpustakaan desa berdekatan rumah kerana tidak sanggup diejek rakan-rakan.
“Dulu saya pakai topeng apabila mahu keluar rumah tetapi apabila terserempak rakan-rakan, mereka akan bercakap hantu dah datang. Saya malu.
“Kerana malu dipanggil hantu, saya tak mahu pakai topeng rawatan muka yang diberikan oleh doktor.
“Tetapi inilah jadinya, parut jadi lebih teruk hingga kulit jadi menggelembung,’’ katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Sekayu, Kuala Berang di sini semalam.

No comments: