Pages

Monday, October 25, 2010

Celine Dion lahir bayi kembar pramatang





2010/10/25

Celine Dion
Celine Dion
MIAMI: Penyanyi Celine Dion selamat melahirkan bayi kembar pramatang di Pusat Perubatan St Mary, di West Palm Beach semalam secara pembedahan. 

Pakar perbidanan Celine, Dr Joshua Ackerman, yang dipetik majalah Us berkata: “Sebagai doktor dan rakan Celine serta suaminya Rene Angelil, saya mengumumkan bahawa bayi kembar lelaki selamat dilahirkan secara pembedahan pada jam 11.11 dan 11.12 malam dengan berat badan 2.29 dan 2.32 kilogram.
Dr Ackerman berkata, Celine dijadual melahirkan bayinya pada November depan, tetapi sejak 18 Oktober lalu penyanyi itu ditempatkan di pusat perubatan berkenaan untuk pemerhatian, sebelum beliau memutuskan proses melahirkan perlu dipercepatkan berikutan beberapa masalah.
Kedua-dua bayi kini ditempatkan di dalam inkubator, manakala Celine sedang berehat ditemani Rene bersama anak sulung mereka Rene Charles. 
Mei lalu, Celine mengumumkan beliau hamil selepas menjalani rawatan kesuburan in-vitro sebanyak enam kali. 

“Kami percaya kami patut mencuba sekali lagi. Jika doktor memberitahu bahawa tubuh saya terlalu ‘letih’ saya mungkin berputus asa dan menghentikannya,” kata penyanyi itu kepada majalah French, baru-baru ini. – Agensi

No comments: