Pages

Monday, February 22, 2010

Mari kenali Yahudi

Posted on: Aug 03, 2005 - 07:11 PM by yusofi

Selain drpd kita mengikuti isu2 terkini/hangat seperti isu Ayah pin,AF,AP,nahas helikopter,harga minyak naik.movie terkini dll seharusnya juga kita jenguk2/mengenali dgn musuh kita ini.Secara sedar ataupun tidak ianya mungkin ada kena mengena dgn kita...khususnya org2 muslim

Anda selalu’ter’baca diakbar2(samada dgn penuh pengertian atau sambil lalu saja) ttg kisah kekejaman dan penindasan org2 yahudi terhadap penduduk2 palestin(Muslim,kristian,jew). Tidak kurang juga adegan2 membaling batu vs senapang yg di siarkan berita jam 10 RTM.Kematian demi kematian dilaporkan,selama 60 tahun warga palestin diusir dan di bunuh..Perjanjian damai demi pelan damai hanya omongan kosong utk mengaburi dunia disebalik niat jahat mereka utk menakluki seluruh bahagian palestin-kini tanah palestian dibahagi 70 peratus(israel) ,25 peratus penduduk asal-tebing barat,semenanjung gaza(selepas perang salib dibawah komender Salahuddin Ayubi selama 1000 tahun agama2 samawi disatukan dan hidup aman damai) dan 5 peratus dibawah UN.
Tujuan adalah satu iaitu utk memusnahkan masjidil Aqsa dipalestin (kiblat pertama org muslim sebelum perubahan ke masjidil haram/kaabah),menyusir org yg bukan yahudi secara penindasan dan mendirikan kuil haikal(tapak masjidil aqsa) iaitu utk mengembalikan zaman kegemilangan pemerintahan nabi sulaiman(golden age alaf baru)-dan akhirnya utk mengawal dunia. Dlm al quran telah di nyatakan akan sikap yahudi yg suka membuat kerosakan dan beberapa kali diberi peringatan oleh Allah.Sejarah telah mengatakan, mereka telah diusir dari Palestin/jurusalem dibawah Raja nebucadnezzer(kira 586 sebelum masehi) dan raja titus-70 masehi(pengusiran sebanyak 2 kali-sila rujuk alquran) dan bertaburan diseluruh dunia(tidak ada negara dan tanah) selepas zaman kegemilangan islam.Dan Kini rencana tuhan utk mengembalikannya semula ketanah asal telah menjadi kenyataan(kejayaan yg sebentar),rencana tuhan yg mengabuli hati,mata mereka dimana merekalah bangsa manusia yg terpilih,dan al masih yg ditunggu akan tiba ??.Proses itu sedang berjalan sekarang dan sedar x sedar kita berada didlm fitnah terbesar ahkir zaman.

Pengertian Zionisme

Istilah Zionisme terdiri daripada dua perkataan iaitu“zion“ dan“isme“. Perkataan zion diambil daripada perkataan Ibrani(yahudi) yg bermaksud“batu“. Batu yang dimaksudkan disini ialah ikatan batu bangunan istana atau haikal yg didirikan oleh Nabi Sulaiman di kota Al-quds,jurusalem(Baitulmuqadis/Palestin/Masjidil Aqsa). Manakala perkataan’isme’ pula didalam bahasa Inggeris membawa maksud’fahaman atau ajaran“#rujukan

Maka hasil drpd dua gabungan perkataan ini membentuk satu ideologi yg dianuti oleh bangsa Yahudi diseluruh dunia.Ajaran ini menyatakan bahawa bangsa Yahudi akan mendirikan kerajaan Israel Raya dan menjadikan Al-Quds sebagai ibu kotanya.

Zionisme didlm bahsa Arab dipanggil As-sohyuniah,yg dinisbahkan kpd perkataan Sohyun iaitu suatu tempat yg terletak diantara dua bukit dan disitulah telah didirikan al-quds al-qadim. Menurut pendapat yg lain pula, perkataan sohyun membawa erti kubu yg pernah ditawan oleh Nabi Daud as dan telah didirikan pemerintahan disitu#rujkan

Manakala didlm kitab’dairatul Maarif“ menyebut tempat tersebut telah wujud sebelum kewujudan Bani Israel dan kanaan.Mengambil drpd satu bukit terdirinya alquds yg pertama(tempat suci org yahudi). Bangsa yahudi mendakwa bahawa tuhan mereka yg bernama yahwah mendiami tempat tersebut dan mentadbir alam atasnya.

Kesimpulannya zionisme adalah lebih menjurus kpd bentuk ideologi dan bukanlah sebagai suatu gerakan yg mendokong oleh semua bangsa yahudi. Oleh itu istilah Zionisme sering kali kedengaran dimerata2 tempat kerana ia adalah fahaman yg dianuti oleh bangsa Yahudi keseluruhannya. Manakala perkataan zionis pula diguna pakai sebagai gelaran bangsa yahudi.

Sejarah timbulnya Zionisme..

Mengikut kitab „al-khasarus sohyuni ....karangan Dr majid Kailani, beliau menyebut bahawa Zionisme telah wujud setelah Theodore Hertzel(pemimpin yahudi) siap menulis bukunya yg berjudul“negara yahudi“ pada tahun 1896M.

Semenjak kewujudan Zionisme beberapa muktamar telah diadakan sebagaimana berikut:

Muktamar pertama:

Telah diadakan 1897m di Kota Basel,Swiss dgn tujuan menyusun strategi lengkap dlm membuat serangan terhadap Palestin mencakupi aspek politik,ekonomi,sosial dan budaya disamping peruntukan dlm usaha menmindahkan org2 yahudi diseluruh dunia ke palestin.

Muktamar kedua:

Di Pall,Swiis,muktamar menetapkan keputusan utk menubuhkan syrlot,penaklukan yahudi diapalestin dan mengalakkan pertubuhan2 yahudi supaya gunakan bahasa ibrani.

Muktamar Ketiga:
Diadakan pada 1899M ditempat yg sama – menyusun propadganda utk membeli tanah di palestin.

Muktamar Keempat)ramai pengkaji islam penting-turning point)

PAda tahun 1900 telah diadakan muktamar di London bertujuan menekan empayer British(ketika itu kuasa paling besar didunia sebelum amerika) supaya mengenakan tekanan keatas Kerajaan Turki Uthmaniyah bagi menjual tanah2 di palestin. Keputusan mendesak supaya ditubuhkan tabung kebangsaan yahudi y diberi nama Kairen Kaimet

Muktamar Kelima:

Telah diadakan di Pall pada tahun 1901M. Dr Teodhore Hertzell telah membuat keputusan bahawa Palestian adalah bumi abadi bangsa Yahudi.

Keseluruhan muktamar sebanyak 12 antara isi2 yg lain: membangkang cadangan british supaya dihantar org2 yahudi ke Uganda,menubuhkan jabatan2 yg meguruskan hal ehwal palestin dan hutang piutang,penubuhan syarikat utk utk membeli tanah2 arab dipalestin dan menubuhkan unirversiti Ibrani di Palestin.

Pengasas kepada ideology ini terdiri drpd golongan secular Yahudi dari Jerman dan Austria. BAgi golongan ini ,Zionisme adalah lambang kepada Negara Yahudi dan bukanlah identity agama. Manakala Zionisme pula bermaksud NAsionalisme bagi suatu bangsa yg belum mempunyai Negara.#rujukan


Israel telah mendiami tanah palestin pada mei1948(pemindahan beramai org yahudi didunia dan mengusiran org2 palestin) di bawah perjanjian Baflour antara yahudi dan Britain.(bangsa yahudi dijerman yg ditindas oleh Nazi dan desakan yahudi amerika telah berkerjasama dgn britian dan setuju membantu britain didlm perang dunia pertama/kedua dgn syarat memberikan tanah di palestin)



MAtlamat penubuhan Zionisme


Matlamat utama ditubuhkan Zionisme adalah bertujuan merealisasikan cita2 mereka utk mendirikan sebuah Negara nasional yg secular(forget-religion) khusus utk bangsa Yahudi. LAhirnya ideology Zionisme tidak ada sangkut pautnya dgn agama Yahudi. FAktor utama kpd lahirnya ideology ini adalah disebabkan oleh rasa rendah diri bangsa YAhudi ketika itu yg tidak mempunyai Negara dan dipinggirkan oleh masyarakat(mereka telah diusir sebanyak 2 kali didlm alquran dan bertebaran diseluruh dunia dan terbaru ditindas ketika pemerintahan Hilter)#rujukan

Mereka telah memilih PAlestin sebagai Negara yg diimpikan oleh mereka. NAmun setelah mereka mendapat Palestin sebagai Negara nasional mereka ,zionisme kini telah diwarnai oleh doktrin keagamaan sehinggalah mereka berani melafazkan bahawa masa depan dunia telah dijanjikan tuhan utk bangsa Yahudi yg akan membentuk Negara internasional. #rujukan

HAkikatnya, Zionisme telah timbul atas dasar malu mereka yg di’title’kan sebagai bangsa merempat. Manakala pengasas ideology ini ini pula terdiri drpd golongan secular YAhudi yg mengiginkan sebuah Negara yg bebas drpd ikatan keagamaan.

Jelaslah disini bahawa Zionisme hanyalah dibatasi oleh cara pendekatan utk mencapai matlamat yg satu. Zionisme yg didokong oleh puak secular(unorthodox-memisahkan agama dr kehidupan,melahirkan free thinker) berdasarkan protokolat(protokol2) yg dibina mengikut fahaman liberal(hidup berkadar langsung dgn kebebasan nafsu) dan demokratik yg secular.

Protokol2 ini terdiri drpd 24 fasal yg isi2 terpentingnya utk menguasai dunia(order baru-seperti zaman kegemilangan Prophet Solomon@new golden age dibawah kelolaan false dajjal al-masih) melalui pemilikan tanah palestin keseluruhannya(kini dunia dikuasai yahudi melalui Amerika),melaga2 agama didunia,menanamkan benih2 permusuhan diantara negara2 dunia(dgn isme:seperti komunisme,liberal ,darwinesm dll),merosakkan akhlak mereka yg beragama(menyediakan hiburan lagha supaya lalai dan lupa akan niat jahat yahudi),menanamkan kehidupan tanpa agama,memburuk2kan agama islam melalui media2(CNN dll,berapa byk kejahatan yahudi di senyapkan?),menguasai ekonomi dunia melalui riba(dihalalkan didlm kitab mereka),riba membawa kesan kepada mereka yg meminjam melalui pengeluaran modal tinggi oleh yahudi dan akhirnya dibebani hutang berbayar dan dipaksa dibawah telunjuk yahudi(ekonomi kapitalis menjadikan org2 kaya(pemodal) semakin kaya org2 miskin(x berkemampuan) semakin miskin,pengangguran meningkat,harga barang semakin tinggi,-inflasi,kesannya kian terasa sekarang..(lihatlah di somalia,bosnia,sudan,mexico,columbia dan juga di indonesia).…

Perpindahan kuasa besar dunia bertukar kepada 2 fasa dr Britian>ke amerika dan dari amerika ke Israel . Fasa 1 iaitu melibakan pertukaran dr Britian ke amerika berlaku selepas pengeboman hiroshima dan nagasaki-bom atom dicipta oleh siantis yahudi bernama Albert Astin yg lari dr Jerman berhijrah ke Amerika pada 1933M selepas sepuluh bulan tentera hHitler mengusai Jerman) dan terakhir(fas 2) dibawah kuasa order baru kelolaan dajjal(di palestin/Israel). Perpindahan kuasa ekonomi+politik dari amerika ke Israel dijangka berlaku apabila nilai matawang dolar jatuh merudum dan reality Negara israel dibina sepenuhnya.Proses ini sedang berlaku dibawah janji2 pelan damai(mengaburi mereka yg tidak mempunyai kesedaran beragama) yg bakal memusnahkan palestin.

Kita dimalaysia sepatutnya menjadikan palestin dekat pada hati2 kita,mendoakan keselamatan/kesabaran warga palestin. Sesungguhnya semua kekacauan dan penindasan terhadap org islam didunia adalah satu ujian Allah kepada umat islam. Mereka musuh2(yahudi,nasrani dan munafik) Allah membuat tipu daya,tetapi merekalah yg kena tipu daya. Sesungguhnya rencana Allah swt amat teguh!.

Selain membicarakan isu kehidupan,harian,remeh…tak salah kita membicarakan hal2 besar.Di Malaysia sentiviti terhadap isu global semakin meningkat(kesan drpd turun naik ekonomi dunia berasas penindasan ekonomi riba dan naik turun dolar). Ianya perlu kerana melibatkan nasib anak2 kita akan datang>adakah masih islam tulen ataupun hanya pada nama(mudah diperkotak katikkan musuh2 islam….>>>>mungkin keimanan muda mudi kita masih kuat…sentiviti masih ada(bagi sesiapa yg mempunyai kesadaran)…Kesadaran ini secara tidak langsung membantu melihat sejelas2nya pemasalahan org2 islam didunia via alquran dan kaitan dgn akhir zaman.

Antara kezaliman BAni Israel yg di nyatakan didlam Alquran;

1.Membunuh nabi2 seperti nabi Isa(jesus-didlm islam NAbi isa diangkat dan tidak dibunuh),,nabi yahya dll

2.Mereka kembali kepada penyembahan berhala2,Setelah diselamatkan Allah dari kekejaman firaun atas kesabaran mereka menahan penderitaan dan mengikuti ajaran nabi Musa as.

3.Membuat tipu daya.

4.Mereka mengubah2 ayat Allah didlm kitab taurat(perjanjian lama-diturunkan kepada Nabi Musa as @prophet Moses). Seperti larangn berlaku zalim,riba(faedah untung dan tindas) dan sexsuality.

5.Bersekongkol dgn nasrani utk menjatuhkan agama kristian dan Islam dan menyatakan hanyalah agama yahudi yg paling benar.(konsep trinity di gembargemburkan oleh yahudi menyamakan ajaran hindu-byk tuhan)

6.Melupakan pengajaran2 tuhan(perintah taat dan larangan)

7.Sombong dan takbur dgn title”BAngsa terpilih”

8.Menolak perintah jihad utk memasuki jurusalem/palestin selepas diusir(pada zaman nabi musa). Kata mereka: “Engkau adalah utusan Allah,sudah tentu Allah menolongMu masuklah seorg diri melawan mereka,kami akan tetap tinggal disini(pengecut kerana kekuatan musuh). Berbeza dgn org2 arab(muslim) dibawah komendar NAbi Muhammad ketika berperang.(Allah akan menolong bersamaMu…lalu tentara2 x kelihatan(malaikat) menolong.Tentera2 muslim melaung2kan..Allahhuakbar! “Aku akan mati membela agama Muhammad..Bidadari menungguku di syurga!)

9.Tidak menerima kerasulan Muhammad saw,walhal telah jelas tanda2 kerasulannya didlm kitab taurat dan injil(bible)-ramalan dan membenarkan kerasulan Isa dan musa

10.Mereka cemburu dan dengki akan kebenaran agama Islam(ayat2 yg baru diwahyukan ttg sikap yahudi jelas terkena batang hidung mereka) dibawah rasul org arab(nabi muhammad adalah berketurunan Bani Hashim/ismail – hasil gen nabi Ibraham as dan Siti hajar) kerana majoriti nabi2 adalah dilantik dikalangan bani Israel. Mereka cuba menentang rasul dan cuba membunuhnya.

11.Perubahan kiblat dari MAsjidil aqsa(baitul muqaddis/jurusalem) ke Mekah(kaabah) menutup peluang yahudi utk kembali menerima Muhammad saw sebagai rasul dan bertaubat. Pintu sebagai bangsa terpilih di mansuhkan.(sebelum itu nabi Muhammad menghadap ke baitulmuqadis sebagai kiblat utk menyatakan kebenaran agama isa,musa dan YAhudi selama 17 bulan,namun yahudi tetap x mau percaya akan kerasulan nya #rujukan buku”Jurusalem In Quran-Imran Husein”

11. Kisah2 org2 israel banyak dinyatakan di Alquran(sila rujuk terutama di awal surah2 dan juga awal surah Al-Isra)

wallahua'lam...

No comments: