Pages

Tuesday, September 1, 2015

Suami romantik sanggup tidur bawah jambatan

Chongqing (China): Seorang lelaki yang bekerja sebagai pemungut barang terpakai menjadi viral selepas kisahnya untuk berjimat daripada membayar sewa asrama tersebar di Internet.
Lelaki yang dikenali sebagai Xiong memilih tinggal di bawah jambatan kerana mahu berjimat supaya dia boleh membeli rantai emas dan cincin berlian yang dikehendaki isterinya.
Xiong sebelum ini tinggal di asrama yang disediakan kerajaan tempatan.
Bagaimanapun, untuk berjimat, dia mengambil keputusan untuk tinggal di bawah jambatan.
“Di bawah jambatan ini saya boleh berjimat lima yuan sehari. Saya mahu mengumpul wang untuk membeli rantai emas dan cincin berlian untuk isteri saya. Saya mahu membelinya di pusat beli-belah, seperti yang dilakukan orang lain di bandar ini,” kata Xiong.
Menurut laporan, Xiong memungut barang terpakai dan menyimpannya sebelum menjualnya.
“Isteri saya sudah berusia lebih 60 tahun. Saya memungut barang terpakai dan yang dibuang orang ramai untuk mendapatkan sedikit wang, Isteri saya pula bertani di kampung kami.
“Saya mahu membeli rantai emas dan cincin berlian sebagai hadiah untuk membuktikan dia tidak salah memilih saya sebagai suami,”katanya. - Agensi
Artikel ini disiarkan pada : Selasa, 1 September 2015 @ 9:16 AM

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/74403#sthash.JfaOfvfV.dpuf

No comments: