Pages

Monday, September 7, 2015

Beruk masuk kelas agama jadi viral di FB



AKSI beruk jantan yang memanjat bahu salah seorang peserta kelas agama di sebuah pondok pengajian Islam di Jitra kelmarin.


JITRA – Kira-kira 300 peserta kelas agama gempar selepas seekor beruk jantan dewasa tiba-tiba masuk ke dalam masjid di sebuah pondok pengajian Islam di Malau di sini kelmarin.
Aksi beruk itu menjadi perhatian apabila ia bertindak seperti turut sama ‘mengikuti’ kelas pengajian agama Islam selama hampir setengah jam anjuran Maahad Dar Mujahirin yang lebih dikenali sebagai Pondok Gajah Teriak itu.
Aksi-aksi beruk berkenaan menjadi viral di laman Facebook sejak semalam.
Penghuni pondok tersebut, Ummi Kalsom Ismail, 32, berkata, beruk jantan dewasa itu mula memasuki kawasan masjid tersebut pada pukul 9.30 pagi kelmarin.
“Pada mulanya, ramai peserta kelas agama ketakutan melihat saiz beruk itu yang besar, tetapi mereka mula tenang selepas haiwan itu tidak bertindak agresif.
“Beruk itu hanya melihat peserta mengikuti kelas agama dan duduk diam. Paling menarik, beruk itu seperti mahu bermanja apabila ia naik ke atas bahu seorang peserta,” ujarnya ketika ditemui di sini semalam.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2015&dt=0907&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_10.htm#ixzz3l0M58QNp 
Hakcipta terpelihara 

No comments: