Pages

Friday, April 3, 2015

Pasangan pengantin lelaki 'keliru' kahwin dengan tiga kembar seiras

PENGANTIN lelaki (dari kiri) Rafael, Gabriel dan Eduardo hampir tidak dapat membezakan isteri masing-masing.


PASSO FUNDO, Brazil – Tiga beradik kembar seiras melangsungkan perkahwinan secara serentak di sini pada Sabtu lalu menyebabkan pasangan masing-masing keliru.
Rafaela, Rochele dan Tagiane Bini, kesemuanya 29 tahun, memakai baju pengantin serta gaya rambut dan dandanan serupa, manakala pasangan mereka dikenali sebagai Rafael, Gabriel dan Eduardo turut mengenakan sut kemeja yang sama.
Kembar tiga itu bagaimanapun memegang gubahan bunga yang berbeza warna supaya pasangan masing-masing dapat mengenali mereka.
Ibu bapa kembar tiga itu, Pedro dan Salete Bini mencadangkan majlis tersebut dibuat serentak, sehinggakan kerusi panjang di gereja Katolik Nossa Senhora Aparecida di sini terpaksa dijarakkan bagi membolehkan ketiga-tiga mereka berjalan seiringan.
“Kami membuat keputusan untuk mereka bertiga berjalan seiringan sehingga ke tengah gereja sebelum saya membawa seorang demi seorang kepada pasangan masing-masing,” jelas Pedro yang merupakan seorang petani.
Perjalanan masuk pengantin kembar tiga itu disusuli 18 pengapit dan pengiring kanak-kanak lelaki yang memakai pakaian mengikut warna tema bagi setiap pengantin tersebut iaitu kuning untuk Rafaela, biru untuk Rochele dan merah untuk Tagiane.
Ketiga-tiga beradik itu mendakwa mereka memang rapat sejak kecil lagi dan berkongsi cita rasa serta minat yang serupa. – Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2015&dt=0403&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_03.htm#ixzz3WCCjStri 
Hakcipta terpelihara 

No comments: