Pages

Friday, January 2, 2015

Kek perkahwinan terbesar dunia



KEK perkahwinan Dantes dan Rivera muncul sebagai kek perkahwinan paling besar di dunia.


MANILA – Majlis perkahwinan pasangan pelakon terkenal Filipina, Dingdong Dantes dan Marian Rivera mendapat liputan media antarabangsa apabila kek perkahwinan mereka dinobatkan sebagai paling besar di dunia.
Rekod kek yang dibina secara tiga dimensi (3D) dengan ketinggian 3.6 meter itu memerlukan lebih 10 orang lelaki dewasa untuk mengangkatnya.
Pasangan itu selamat melangsungkan majlis perkahwinan mereka di sebuah gereja di bandar Quezon sambil dihadiri ratusan tetamu pada 30 Disember lalu.
Selain memiliki kek perkahwinan paling besar di dunia, pasangan yang telah menjalinkan pertunangan sejak lebih dua tahun itu turut mendapat jolokan ‘perkahwinan diraja’ oleh penduduk tempatan.
Sebelum ini, Guinness World Records telah mencatatkan kek perkahwinan terbesar dunia di New England, Amerika Syarikat yang memiliki berat 6,000 kilogram pada 2004 tetapi kek berkenaan dibuat cuma untuk pameran dan bukan untuk perkahwinan.
Berikutan itu, kek pasangan selebriti tersebut yang benar-benar digunakan untuk majlis perkahwinan menjadikan kek itu sebagai yang terbesar di dunia. – Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2015&dt=0102&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_03.htm#ixzz3NfvfBqyA 
Hakcipta terpelihara 

No comments: