Pages

Thursday, September 4, 2014

Wanita tawar pakej lawatan hantu



KEITHLINE (kiri) memberi penerangan mengenai misteri sebuah rumah di bandar Northampton kepada dua pelancong baru-baru ini.


NORTHAMPTON, Britain - Seorang wanita menawarkan perkhidmatan sebagai pemandu pelancong kepada para pelawat yang mahu melawat lokasi-lokasi misteri dan berhantu di bandar berkenaan, lapor portal Mass Live kelmarin.
Wanita tersebut, Annie Keithline menawarkan perkhidmatan itu selepas mendapati bandar Northampton mempunyai banyak kisah-kisah menakutkan dan lokasi misteri.
Graduan dari Universiti Massachusetts itu berkata, dia telah pergi mengembara di beberapa buah bandar di Britain dan setiap bandar yang dilawatinya mempunyai pakej melawat tempat-tempat berhantu serta misteri.
"Apabila pulang ke Northampton saya merancang untuk mewujudkan produk pelancongan yang serupa.
"Walaupun Northampton sebuah bandar yang moden tetapi ia banyak menyimpan cerita-cerita misteri terutama ketika bandar ini mula-mula dibuka dahulu," katanya.
Menurutnya, antara perkhidmatan yang ditawarkan ialah lawatan ke tempat-tempat misteri dan dia akan menceritakan kisah-kisah seram yang sering diceritakan oleh penduduk tempatan.
Setiap pelawat perlu membayar AS$15 (RM47) untuk lawatan yang bermula pada pukul 7.30 malam dan berlangsung selama 90 minit itu. - Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=0904&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_03.htm#ixzz3CI4fZZtI 
Hakcipta terpelihara 

No comments: