Pages

Thursday, September 11, 2014

Bapa disyaki bunuh lima anak sendiri



RAY JONES


CAMDEN, Alabama - Seorang lelaki disyaki membunuh lima anaknya di Carolina Selatan dan memandu selama berjam-jam sebelum membuang mayat mereka yang masing-masing disimpan di dalam beg sampah, di sebatang jalan di pedalaman Alabama, kata pihak berkuasa.
Jurucakap Jabatan Keselamatan Awam Alabama, Sarjan Steve Jarrett berkata, Timothy Ray Jones Jr., 32, membawa pihak berkuasa ke sebuah lokasi di mana mayat lima kanak-kanak itu ditemui di tepi sebuah lebuh raya dekat Camden, Alabama.
Dia kini didakwa kerana mengabaikan kanak-kanak manakala polis Carolina Selatan dijangka mengemukakan dakwaan tambahan terhadapnya berkaitan kematian lima kanak-kanak tersebut.
Menurut pihak berkuasa Amerika Syarikat (AS), lima kanak-kanak berkenaan yang berusia antara satu hingga lapan tahun dilaporkan hilang oleh ibu mereka pada 3 September lalu.
Pendakwa Raya Daerah Wilcox County di Alabama, Michael Jackson memberitahu agensi berita AP bahawa Jones disyaki membunuh lima anaknya itu di Carolina Selatan sebelum membawa mayat mereka ke Alabama.
"Ini situasi yang amat tragis," kata Jackson.
"Nyawa kanak-kanak ini melayang sebelum mereka sempat menikmati kehidupan. Kita akan pastikan keadilan buat mereka," tambahnya.
Polis bagaimanapun belum mendedahkan butiran tentang bagaimana kelima-lima mangsa itu mati.
Dalam pada itu, Jones kini ditahan di daerah Smith County, dalam negeri Mississippi sementara menunggu untuk diekstradisi ke Carolina Selatan. - AP


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=0911&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_04.htm#ixzz3CxKjiGVZ 
Hakcipta terpelihara 

No comments: