Pages

Wednesday, June 25, 2014

Anak kucing 'tumpang' kenderaan sejauh 80km di celah suspensi



Agensi 
BEBERAPA individu berusaha mengeluarkan anak kucing yang tersepit di celah suspensi tayar pacuan empat roda.


SAKHALIN - Seekor anak kucing yang tersepit di celah gelung suspensi tayar sebuah pacuan empat roda terselamat walaupun kenderaan itu telah dipandu sejauh 80 kilometer (km) dengan kelajuan 120km sejam.
Pemandu pacuan empat roda itu, Vitaliy Bouranin, 32, mula menyedari anak kucing tersebut tersepit sewaktu dia berhenti untuk mengisi minyak di sebuah stesen minyak di sini dan terdengar suara anak kucing itu.
"Tiba-tiba saya terdengar bunyi suara kucing dan ia datang dari arah bawah kenderaan saya," kata Bourinin yang dalam perjalanan menguruskan perniagaannya di sini.
Dia yang memeriksa bahagian kenderaan jenis Toyota Land Cruiser itu mendapati seekor anak kucing sedang tersepit pada gelung suspensi berdekatan tayar selepas memandu sejauh 80 kilometer.
Pihak polis dan bomba yang dihubungi bagi membantu mengeluarkan anak kucing itu terpaksa mencabut bahagian tayar kenderaan tersebut terlebih dahulu.
Anak kucing itu berjaya dikeluarkan dalam keadaan selamat selepas tiga jam usaha dilakukan dan telah dihantar semula ke tempat awal Bouranin memulakan perjalanannya di bahagian tenggara Rusia. - Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=0625&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_05.htm#ixzz35bG4w8ek 
Hakcipta terpelihara 

No comments: