Pages

Monday, April 7, 2014

Nenek mati dalam penyejuk beku


California: Sebuah hospital berdepan saman apabila pesakitnya yang juga nenek berusia 80 tahun mati selepas dimasukkan ke dalam penyejuk beku bilik mayat secara tidak sengaja.

Keluarga Maria de Jesus Arroyo memfailkan saman terhadap hospital di California itu selepas wanita berkenaan tersilap diisytiharkan meninggal dunia akibat serangan jantung sebelum dimasukkan ke dalam peti sejuk berkenaan.


Kesilapan itu hanya disedari apabila kakitangan hospital yang menyediakan mayatnya untuk proses pengebumian melihatnya dalam keadaan lebam pada muka dipercayai akibat mangsa cuba keluar dari peti sejuk itu.

Laporan pakar patologi menunjukkan dia sebenarnya masih hidup ketika dimasukkan ke situ namun tersedar dan berusaha keluar. Akibatnya Maria mati kesejukan.


Suami dan lapan anak Maria pada mulanya memfailkan saman terhadap rumah mayat yang mengendalikan upacara pengebumian itu sejurus selepas kematiannya pada Julai 2010.


Namun hasil laporan patologi berkenaan yang diperoleh pada Disember 2011, mereka memutuskan menyaman hospital berkenaan kerana kecuaian perubatan sehingga mengakibatkan kematian Maria.

Hospital terbabit bagaimanapun menafikan dakwaan itu. - Agensi

Artikel ini disiarkan pada : 2014/04/06

No comments: