Cipta pakaian dalam anti rogol
Baju anti rogol direka khas oleh tiga pelajar kejuruteraan India mampu menyalurkan 3,800 kV kuasa elektrik kepada penyerang.
SERAMAI tiga pelajar kejuruteraan India mengaplikasikan kemahiran mereka dengan mencipta set pakaian dalam wanita anti rogol yang mampu mengeluarkan kuasa elektrik sebanyak  3,800 kilovolt (kV) terhadap si penyerang.

Dipetik Daily Mail, set pakaian dalam berkenaan akan melumpuhkan penyerang sebelum menghantar satu pesanan teks automatik kepada polis atau ahli keluarga mangsa mengenai lokasi serangan.

Wakil jurutera yang membantu membangunkan produk ini, Manisha Mohan berkata, satu set kecil pengesan tekanan diselitkan di beberapa bahagian strategik pakaian dalam wanita, serta mampu mengeluarkan kuasa kejutan elektrik secara automatik sebanyak 82 kali atau lebih sekali gus menyebabkan penyerang pengsan.

"Pakaian dalam wanita ini memiliki sistem komunikasi bergerak global dan berfungsi sebagai pengesan tekanan sebelum mengeluarkan gelombang elektrik kira-kira 3,800 kV serta pesanan kepada keluarga mangsa atau polis.

"Si pemakainya hanya perlu menghidupkan alat pengesan dan ia akan berfungsi secara automatik jika ada individu yang menyentuh bahagian berkenaan," katanya sambil menambah pakaian dalam anti rogol dilengkapi modul sistem penentu kedudukan global dan modem GSM.  -