Pages

Saturday, March 16, 2013

Tak Mandi Selama 38 Tahun

Kailash Singh berusia 66
Demi mendapatkan keturunan laki-laki, seorang lelaki India rela tidak mandi selama lebih dari 38 tahun. Mungkinkah dia lelaki paling busuk di dunia?? Kailash Singh, 66, memutuskan untuk tidak mandi sejak tahun 1974 -masih tidak mempunyai anak setelah ia berkahwin. Ia berharap ritual ini akan membantunya mempunyai seorang putra. Selain tidak mandi, Kailash juga tidak mencuci atau bahkan memotong rambutnya.




Malangnya, apa yang telah dilakukannya tidak menjadi nyata. Setelah 38 tahun menjalani ritual tidak mandi, Kailash telah mendapat tujuh anak perempuan, bukan laki-laki. Sebagaimana dilaporkan Odditycentral, Kailash mengatakan bahawa hanya anak laki-laki yang boleh mengubah fikirannya. Namun, mungkinkah itu terjadi? Faktanya, usia Kalavati Devi, isteri Kailash, yang kini sudah menjangkau 60 tahun mengurangkan kemungkinan untuk hamil.
Kalavati telah mencuba segala cara untuk meyakinkan suaminya untuk menyerah pada sumpahnya (tidak mandi sebelum mempunyai anak laki-laki), termasuk mengancam untuk tidak tidur seranjang dengannya. Namun, pada akhirnya ia adalah orang pertama yang menyerah untuk memaksa suaminya mandi. Pernah suatu hari, Kalavati memaksa Kailash untuk mandi di sungai berdekatan, tetapi ia melawan dan melarikan diri. Suaminya bahkan mengancam ia lebih baik mati daripada mandi.

Jika anda berfikir Kailash tidak peduli kebersihan dirinya, anda keliru. Lelaki yang menghabiskan waktunya dengan beternak ini melakukan apa yang ia sebut mandi api setiap malam. Ritual itu dipercayai dapat menghilangkan semua peluh dan bau dari tubuhnya. Hal itu dilakukannya sambil menari mengelilingi api unggun dan berdoa kepada Dewa Siwa. 

No comments: