Pages

Thursday, July 26, 2012

Wanita muda maut tertimbus runtuhan 10 meter di tepi pantai

Charlotte bersama Carnell.
Charlotte bersama Carnell.
RUNTUHAN dari lereng tanah tinggi di pantai Dorset mengorbankan Charlotte dan nyaris membunuh bapa dan teman lelakinya.
RUNTUHAN dari lereng tanah tinggi di pantai Dorset mengorbankan Charlotte dan nyaris membunuh bapa dan teman lelakinya.
LONDON: Seorang wanita terbunuh selepas tertimbus di bawah 400 tan runtuhan tanah dan batu ketika berjalan di tepi pantai Dorset, lapor media semalam.
Mangsa dikenali sebagai Charlotte Blackman, 22.

Ketika kejadian, Charlotte berasal dari Derbyshire bersiar-siar dengan teman lelaki, Matt Carnell, dan bapanya, Kevin Blackman, kira-kira jam 12.30 tengah hari kelmarin. Blackman dan Carnell berjaya ditarik keluar oleh orang ramai yang kebetulan menyaksikan insiden berkenaan.
Bagaimanapun, ketika mereka berusaha mengesan dan cuba menyelamatkan Charlotte, runtuhan kedua berlaku menyebabkan mangsa tertimbus di bawah runtuhan setinggi kira-kira 10.5 meter.

Ibu Charlotte, Rachel, tidak menyedari kemalangan itu kerana leka berehat di bawah sinar matahari kira-kira 30 meter dari situ.

Rachel dimaklumkan mengenai kejadian itu oleh adik Charlotte, Mitchell, sejurus selepas itu. Penyelamat membawa anjing pengesan, jentera pengorek dan pakar untuk mengesan kedudukan Charlotte walaupun berdepan risiko ditimbus runtuhan lain. Namun, operasi menyelamat hanya dimulakan beberapa jam kemudian kerana kedudukan lereng tanah tinggi itu tidak stabil. Mayat Charlotte ditemui kira-kira jam 9.40 malam. - DM

No comments: