Pages

Saturday, July 7, 2012

Pengsan lihat suami hidup

Pengsan lihat suami hidup - Pahang - Sinar Harian:
Jasmin pengsan sebaik sahaja melihat kelibat suaminya bersama bot selamat mendarat selepas dikatakan
Jasmin pengsan sebaik sahaja melihat kelibat suaminya bersama bot selamat mendarat selepas dikatakan hanyut di tengah laut.
KUANTAN - Kerisauan seorang wanita hamil tiga bulan yang setia menanti suaminya yang dikatakan hanyut di tengah laut berakhir walaupun pengsan ‘menyambut’ kepulangan lelaki itu semalam.

Sebelum itu, Jasmin Ali, 29, yang menanti di tepi pantai bersama empat anaknya kelihatan begitu sugul seolah-olah harapan sudah tiada untuk melihat suaminya Wahyu Hidayat Hashim, 34, pulang dengan selamat.

Namun, siapa sangka doanya dimakbulkan apabila melihat kelibat suami bersama bot yang dinaikinya dalam keadaan selamat menghampiri pantai menyebabkan dia tidak dapat mengawal emosi sebelum pengsan.

Menurutnya, dia buntu apabila dimaklumkan suaminya ‘hilang’ selepas turun ke laut dengan menaiki bot fiber kira-kira 6.30 petang kelmarin atas permintaan rakannya.

"Selepas itu tiada berita walaupun saya cuba menghubunginya," katanya ketika ditemui di tepi pantai Balok, semalam.

Turut berada di tempat kejadian, Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Chengal Lempong, Sheikh Zahari Sheikh Sulaiman, Ketua Balai Beserah, Chief Inspektor Wan Rohamidun Wan Ishak.

Sementara itu, Wahyu Hidayat yang menaiki bot bersendirian menceritakan detik cemas yang berlaku terhadapnya berkata, dia terpaksa bertarung nyawa selama 15 jam di tengah laut.

"Bot ketika itu kehabisan minyak ketika dalam perjalanan balik ke darat," katanya.

Katanya, kira-kira jam 8 malam kelmarin, dia bertolak pulang dari kapal tetapi malangnya bot itu kehabisan minyak menyebabkan dia terpaksa  melabuhkan sauh dan pada masa sama telefon bimbitnya kehabisan bateri.

“Sepanjang malam saya menunggu dan berdoa di atas bot malangnya tidak ada sesiapa yang melalui kawasan itu sehingga mendapat bantuan bekalan minyak dari sebuah bot nelayan,” katanya yang pertama kali melalui situasi itu.

Menurutnya, sebelum selamat berlabuh di Pantai Balok, botnya juga dibawa ombak dan tiba di kawasan Sungai Ular tetapi tidak boleh ke pantai.

Wahyu Hidayat mengakui bimbang akan berlaku kejadian yang tidak diingini di tengah laut.

“Saya hanya mampu menunggu walaupun bimbang sekiranya berlaku kejadian yang tidak diingini di tengah laut,” katanya ketika ditemui.

'via Blog this'

No comments: