Pages

Monday, May 7, 2012

Al-Qaeda siar video tebusan AS

Berita Harian Online | Al-Qaeda siar video tebusan AS: "WASHINGTON: Al-Qaeda hari ini menyiarkan video seorang tebusan warga Amerika Syarikat, Warren Weinstein, bahawa berkata beliau akan dibunuh melainkan Presiden Barack Obama bersetuju memenuhi permintaan kumpulan militan terbabit.

“Nyawa saya terletak di tangan anda, tuan presiden. Jika anda menerima permintaan mereka, saya akan hidup tetapi jika anda menolak permintaan maka saya akan mati,” katanya.
Weinstein diculik Ogos lalu di Lahore, Pakistan selepas lelaki bersenjata menipu pengawal dan memecah masuk ke kediamannya.
Warren Weinstein, 70 yang berasal dari Rockville, Maryland adalah pengarah firma J.E. Austin Associates yang berpangkalan di Pakistan bagi memberi nasihat kepada pelbagai syarikat perniagaan dan sektor kerajaan.

Dalam pesanan video yang disiarkan di laman web militan itu pada Disember lalu, ketua Al-Qaeda, Ayman Al-Zawahri, berkata Weinstein akan dibebaskan jika Amerika Syarikat menghentikan serangan udara di Afghanistan, Pakistan, Somalia dan Yaman.

Beliau juga mendesak pembebasan semua suspek al-Qaeda dan Taliban di seluruh dunia. - AP"

'via Blog this'

No comments: