Pages

Friday, April 6, 2012

Murid, 9, tertembak rakan tulis surat minta maaf


WASHINGTON: Seorang kanak-kanak lelaki berusia 9 tahun dari Bremerton di sini menulis surat meminta maaf kepada rakan sekelasnya yang cedera parah selepas pistol yang dikeluarkan dari beg galasnya meletup ke arah tulang belakangnya.
Surat tulisan tangan itu dialamatkan kepada Amina Bowman, 8, yang keluar dari hospital Selasa lalu. “Saya minta maaf saya cederakan kamu kerana saya bawa pistol ke sekolah. Saya tidak bermaksud mencederakan sesiapa. “Saya harap semua orang baik-baik saja. Saya buat pilihan yang buruk,” tulisnya.

Enam minggu selepas diterbangkan ke Pusat Perubatan Harborview, Amina menunjukkan tanda beransur pulih.
“Mahu makan sup, berjalan setapak dua dan meminum milk shake selepas keluar dari hospital adalah perkembangan yang ditulis ibunya di laman Facebook. Pada 22 Februari lalu, Amina ditembak dalam kelas di Sekolah Rendah Armin Jahr di Bremerton. Sekolah itu ditutup serta-merta selepas kejadian itu.

Pendakwaan ke atas kanak-kanak akan ditangguhkan. Ibunya, Jamie Lee Chaffin dan teman lelakinya, Douglas L Bauer tidak mengaku bersalah atas tuduhan serangan tahap ketiga dan memiliki senjata api secara haram. Ibu bapa Amina berkata, anak mereka akan kembali ke sekolah pada musim luruh kelak. - AP

No comments: