Pages

Friday, March 2, 2012

2 pelajar lempar bom, 10 maut

Utusan Malaysia Online - Luar Negara:



Pakar bom memeriksa sebuah pasar di wilayah Pattani yang terbakar selepas bom tangan dilemparkan di pasar itu, semalam. - REUTERS


BANGKOK 1 Mac - Sekurang-kurangnya 10 orang cedera di daerah Rueso, wilayah Narathiwat selepas dua remaja berpakaian seragam sekolah agama melontar sebutir bom tangan ke arah orang ramai, awal pagi ini.

Menurut polis, dua remaja itu menaiki sebuah motosikal menuju ke pekan di Rueso, sebelum pemboncengnya melontar sebutir bom tangan ke arah orang ramai yang sedang sibuk membeli makanan di gerai tepi jalan di situ.

Sekurang-kurangnya 10 orang termasuk enam wanita, tiga lelaki dan seorang kanak-kanak lelaki berusia tiga tahun cedera dalam serangan itu, dua daripada mereka cedera parah.

Dalam kejadian berasingan di wilayah sama, dua askar kerajaan cedera apabila kumpulan yang disyaki militan meletupkan sebutir bom buatan sendiri dekat sebuah trak pikap yang membawa enam askar yang dalam perjalanan menuju ke kampung Kuching Rupa, daerah Rangae untuk menjalankan operasi.


'via Blog this'

No comments: