Pages

Monday, January 16, 2012

Imam terjatuh dalam lubang



MOHD. Jidin Shafee (kanan) bersama Rohaizat Abd. Ani (dua dari kanan) meninjau lubang yang terjadi akibat arus deras sungai berhampiran jambatan Hulu Seladang yang membahayakan pengguna jalan raya selepas seorang imam terjatuh ketika melalui jalan itu semalam. Gambar kecil: Ismail Mohd. yang dirawat di Hospital Setiu, semalam. - UTUSAN/AZLAN BAHRUM


SETIU 15 Jan. - Ketika mangsa banjir sibuk berpindah ke Surau Pekan Sahari malam tadi, penduduk di sini gempar apabila imam surau berkenaan terjatuh ke dalam lubang mendap di tengah jalan di Jalan Kota Bharu-Kuala Terengganu di Bandar Permaisuri.

Ismail Mohd., 75, nyaris maut apabila motosikal ditungganginya terjerumus ke dalam lubang yang tiba- tiba mendap sedalam kira-kira dua meter sebaik sahaja pulang ke rumah selepas selesai solat Isyak.

Berikutan kejadian yang berlaku pukul 9.30 malam itu, warga emas itu patah tulang hidung selain cedera di bahagian muka.

Ismail yang terjatuh bersama motosikalnya tidak sedarkan diri dan dikejarkan ke Hospital Setiu namun keadaannya dilaporkan stabil.

Anak mangsa, Maliki Ismail, 58 memberitahu, ketika kejadian, bapanya dalam perjalanan pulang ke rumah di Kampung Bukit Pelong tidak jauh dari tempat kejadian.

"Mujurlah ada orang yang berada di surau yang dijadikan pusat pemindahan ternampak kemalangan itu dan segera membantu ayah saya selain beberapa anggota polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah Setiu.

"Jalan itu mungkin mendap akibat hujan lebat di kawasan ini," katanya ketika ditemui di Hospital Setiu, hari ini.

Menurut Maliki, ayahnya bernasib baik kerana tiada air di dalam lubang berkenaan.

"Keadaan ayah saya kini stabil tetapi percakapan dia masih belum jelas sebab luka di bahagian mulutnya," katanya.

Sementara itu, pihak berkuasa telah memasang papan tanda amaran bagi mengelak pengguna jalan raya lain terlibat kemalangan ekoran kejadian sebelum kerja baik pulih dijalankan.

Ketua Polis Daerah, Deputi Supritendan Rohaizat Abd. Ani dan Ahli Parlimen Setiu, Datuk Mohd. Jidin Shafee turut menziarahi Ismail serta meninjau lokasi tempat kejadian.

Utusan Malaysia Online - Dalam Negeri:

'via Blog this'

No comments: