Pages

Thursday, July 21, 2011

Terkejut bil telefon tertunggak RM966.05

MOHD. SHUKRI menunjukkan laporan polis dan bil telefon tertunggak berjumlah RM966.05 yang didaftarkan atas namanya ketika ditemui di Alor Setar semalam.


ALOR SETAR – Seorang eksekutif jualan terkejut apabila dimaklumkan mempunyai tunggakan bil telefon bimbit berjumlah RM966.05 menerusi penggunaan dua talian di bawah pakej telefon pintar iPhone yang didakwa didaftarkan atas namanya.

Mohd. Shukri Hamad yang merupakan kakitangan Jabatan Pemasaran Utusan Melayu di sini mendakwa, perkara itu diberitahu kepadanya oleh seorang petugas kaunter ketika dia mahu menukar talian telefon bimbitnya daripada pelan prabayar kepada pascabayar di sebuah syarikat telekomunikasi di ibu negara pada Rabu lalu.

“Saya terkejut diberitahu bahawa saya ada bil tertunggak berjumlah RM966.05 sedangkan saya tidak tahu menahu tentang dua talian telefon yang didaftarkan di bawah pakej iPhone ini.

“Apa yang menghairankan saya adalah bagaimana pendaftaran talian ini boleh dilakukan menggunakan nama saya kerana biasanya MyKad pemohon mesti dikemukakan sewaktu pendaftaran sedangkan saya tidak pernah kehilangan MyKad sebelum ini,” katanya ketika ditemui di sini semalam.

Kosmo! Online - Negara

No comments: