Pages

Wednesday, July 27, 2011

Ibu gadai nyawa selamatkan zuriat



NORAZIZAH menangis sambil memangku Wan Mohd. Hazim yang diselamatkannya daripada rentung di Kampung Padang Tengir, Kuala Terengganu semalam.


KUALA TERENGGANU – Kasih sayang seorang ibu terhadap dua anaknya termasuk bayi berusia 22 hari terbukti apabila dia sanggup meredah api untuk menyelamatkan zuriatnya itu selepas rumah mereka di Kampung Padang Tengir, Manir dekat sini terbakar semalam.

Kejadian mencemaskan pada pukul 9.30 pagi itu berlaku ketika Norazizah Yusof, 42, yang masih dalam pantang sedang menyusukan Wan Mohd. Hazim di dalam sebuah bilik sambil ditemani seorang lagi anak perempuannya, Wan Noraiha Suffiah, 3.

Mengimbau semula kejadian itu, Norazizah berkata, ketika asyik menyusukan anak bongsunya itu, dia terkejut selepas terdengar bunyi letupan di bilik bersebelahan sebelum melihat api mulai marak.

Dalam keadaan panik dan lemah, dia terus mendukung bayi lelakinya dan memimpin tangan anak perempuannya itu sebelum mereka bergegas berlari keluar melalui pintu utama rumah.

“Saya hanya fikir untuk menyelamatkan diri dan anak selepas bilik yang terbakar itu runtuh dijilat api walaupun ketika itu rumah itu dipenuhi asap dan berbahang.

Kosmo! Online - Negara

No comments: