Pages

Monday, July 11, 2011

70 isteri wakil rakyat keracunan makanan


A. RAHMAN melawat Toh Puan Safiah @ Salamah Ahmad Zain isteri kepada bekas Ahli Parlimen Hulu Terengganu, Datuk Ahmad Sidi Ismail yang dirawat di HSNZ, Kuala Terengganu semalam.


KUALA TERENGGANU – Lebih 70 orang isteri wakil rakyat yang terbabit dalam Program Tahunan Isteri Wakil-Wakil Rakyat Barisan Nasional Se-Malaysia 2011 di sini kelmarin, mengalami keracunan makanan.

Kejadian mula disedari kira-kira puku1 1 pagi apabila beberapa mangsa mula muntah-muntah dan cirit-birit sebelum mereka dirujuk kepada petugas di klinik statik hotel penginapan iaitu Primula dan Permai.

Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Perpaduan dan Hal Ehwal Pengguna negeri, Dr. A. Rahman Mokhtar memberitahu, daripada jumlah itu, seramai 17 mangsa terpaksa dirujuk ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ).

“Bagaimanapun, hanya 15 yang ditahan di wad kerana simpton yang dialami mereka lebih serius namun, keadaan mereka stabil dan tidak membimbangkan,” katanya yang ditemui ketika melawat mangsa di HSNZ semalam.

Menurut A. Rahman, punca kejadian masih disiasat namun, beliau tidak menolak ia mungkin berpunca daripada makanan yang dihidangkan dalam satu majlis makan malam sebelum itu.

Kosmo! Online - Negara

No comments: