Pages

Monday, March 21, 2011

Libya sedia tumpas 'pakatan salib'


TRIPOLI: Pemimpin Libya, Muammar Gaddafi berkata semalam, rakyatnya sudah bersiap untuk menghadapi perang yang berpanjangan dan akan menumpaskan negara Barat yang mula melancarkan serangan terhadap tenteranya, semalam.
Gaddafi yang berkuasa sejak empat dekad lalu, juga mengulangi, beliau tidak akan dapat ditumbangkan oleh ‘pakatan salib’ yang diketuai oleh Amerika Syarikat, Britain dan Perancis.

“Ini ialah perang salib terhadap orang Islam, khususnya rakyat Libya. Mereka percaya kononnya rakyat Libya akan takut. Ini hanya satu keganasan dan tentera kita akan berjaya menghadapinya. “Mereka sudah pasti akan ditumpaskan. Mereka tidak akan dapat memaksa rakyat Libya menyerah kalah. Semua rakyat negara ini kini dilengkapi senjata. Kami akan menentang anda jika keganasan terhadap kami berterusan,” kata Gaddafi dalam ucapan audio yang disiarkan menerusi televisyen negara itu.

“Anda adalah pengganas. Anda memerangi orang yang tidak menjemput anda. Libya akan menjadi neraka bagi musuhnya. Ini adalah keganasan yang tidak wajar. Kami tidak akan meninggalkan bumi kami dan akan membebaskannya. Kami tidak akan membenarkan Amerika, Perancis dan Britain menikmati minyak kami.

“Seluruh bandar raya Libya akan memberontak dan kami akan memusnahkan semua pembelot yang bekerjasama dengan Amerika,” katanya.

No comments: