Pages

Saturday, October 16, 2010

19 masjid solat hajat 'gadis ghaib'

sumber


PENDUDUK Kampung Tanah Merah, Besut, semalam mengadakan solat hajat berikutan gangguan misteri dialami Siti Balqis Mohd. Nor yang kerap ghaib di Kampung Gong Nangka, Besut, Terengganu sejak dua bulan lalu. - UTUSAN/KAMARUDIN HAMZAH



BESUT 15 Okt. - Masyarakat di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Jabi yang bersimpati dengan nasib malang menimpa Siti Balqis Mohd. Nor di Kampung Gong Nangka dekat sini mengadakan solat hajat hari ini.
Selepas solat Jumaat, kariah di 19 masjid mengadakan solat hajat berjemaah bagi memohon pertolongan agar masalah yang dihadapi oleh 'gadis ghaib' dan keluarganya itu berakhir.
Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jabi, Ramlan Ali berkata, semua masjid sebelum ini diminta berbuat demikian sebagai sebahagian daripada pertolongan yang mampu diberikan.
Beliau sendiri bersama lebih 50 ahli jemaah telah menunaikan solat hajat di Masjid Kampung Tanah Merah.
Sementara itu, ibu Siti Balqis, Norizan Said ketika ditemui di rumahnya petang ini memberitahu, malam tadi anak sulungnya itu masih diganggu apabila ditarik sebanyak 12 kali.
Katanya, kejadian pertama berlaku kira-kira pukul 11.30 malam ketika masih ramai ahli keluarga berkumpul di ruang tamu apabila tiba-tiba tangan Siti Balqis seakan disentak dan ditarik menuju ke luar rumah melalui pintu dapur.
Bagaimanapun katanya, nasib baik pintu itu ditutup dan dihalang dengan beberapa bakul yang telah diletakkan di kawasan itu terlebih awal bagi mengelakkan pintu terbuka dengan mudah.
"Kemudian sekali lagi anak saya ditarik tangannya menuju keluar rumah melalu pintu hadapan tetapi tidak berjaya," katanya sambil mengurut bahu tangan anaknya yang terbaring di sisinya.
Ekoran kejadian itu katanya, Siti Balqis mengalami sakit-sakit badan dan menangis kerana tidak dapat menahan kesakitan gejala misteri itu selain menjadikannya letih kerana banyak berjaga.
Malam kelmarin, Siti Balqis juga mengalami serangan misteri itu tetapi hanya sebanyak tujuh kali bermula pukul 12 tengah malam hingga 3 pagi.
Malam itu juga menyaksikan 14 biji batu permata dengan pelbagai warna jatuh ke dalam rumah itu secara tiba-tiba tetapi sehingga awal pagi tadi, kesemuanya berjumlah 15 biji.

No comments: