Pages

Monday, October 18, 2010

15 batu misteri diterima keluarga Siti Balqis ghaib





2010/10/18

 WANITA UMNO DUN Jabi mengadakan majlis membaca surah Yasin beramai-ramai di rumah keluarga Siti Balqis.
WANITA UMNO DUN Jabi mengadakan majlis membaca surah Yasin beramai-ramai di rumah keluarga Siti Balqis.
JERTIH: Kegembiraan keluarga gadis misteri, Siti Balqis Mohd Nor, 22, mendapat 15 batu bernilai tinggi sejak Rabu lalu berakhir apabila batuan berkenaan didapati hilang semalam, selepas empat hari disimpan dalam bekas khas berisi air zamzam. 

Ibu gadis itu, Norizan Said, 47, berkata 14 daripada 15 batu bernilai antaranya zamrud, delima dan nilam sebesar duit syiling 20 sen tiba-tiba ghaib pagi semalam walaupun ia dikawal ketat oleh anak saudaranya, Mohd Zainuddin Mohamad, 42.Katanya, sebiji lagi batu bernilai diberikan kepada penasihat agama program Alam Ghaib TV3, Sharhan Shafie untuk membuat analisis terhadap penemuan batu berkenaan yang disifatkan kejadian aneh berlaku dalam rumah berkenaan.“Saya menyedari kehilangan batuan itu kira-kira jam 4 pagi tadi apabila melihat tempat menyimpan batu itu kosong. Makcik (Norizan) menugaskan saya menjaga batu-batu itu, tetapi terkejut ia hilang kerana tiada siapa yang boleh masuk ke dalam bilik itu kerana berkunci. 

“Mustahil batu bernilai tinggi itu dicuri manusia biasa kerana rumah ini turut dikawal ketat anggota polis peronda dari daerah ini,” katanya ketika ditemui. 

Sementara itu, Sharhan ketika dihubungi di Kuala Lumpur semalam, tidak terkejut dengan berita kehilangan 14 batuan mahal yang disimpan di rumah Siti Balqis, malah mengakui sebutir batu dalam simpanannya turut berdepan cubaan dilarikan jin pada malam sama. 

“Batu yang saya simpan juga hampir dighaibkan oleh jin pada malam sama, tetapi ia gagal dilarikan kerana saya sudah ‘memagar’ tempat simpanan batu permata dengan ayat suci al-Quran,” katanya. 
“Saya sudah syak batu permata dalam simpanan keluarga itu akan hilang kerana jin yang menjaga Siti Balqis didakwa berdendam disebabkan gagal untuk melarikan Siti Balqis selepas kawasan rumahnya dipagar menggunakan garam dan ayat suci al-Quran,” katanya. 

Sharhan mendakwa, beliau sendiri turut ternampak tangan jin berbulu sedang menarik bekas yang menyimpan batu di rumahnya, tetapi gagal. 

No comments: