Pages

Wednesday, July 7, 2010

Mike Tyson menitis air mata di Bumi Madinah Munawwarah



http://www.voa-islam.com/photos2/Azka/mike-tyson-umroh-4.jpg
http://www.voa-islam.com/timthumb.php?src=/photos2/Azka/mike-tyson-umroh-1.jpg&h=235&w=355&zc=1
http://www.voa-islam.com/photos2/Azka/mike-tyson-umroh-2.jpg
Mike Tyson bertukar pandangan  dengan Dr Muhammad Al-Uqala, president of the Islamic University di Madinah
http://www.voa-islam.com/photos2/Azka/mike-tyson-umroh-3.jpg
Si Leher Beton Mike Tyson insan gagah dan bengis semasa dalam gelanggang tinju. Tetapi di Masjid Nabawi tunduk menitis air mata semasa melihat kubur Rasulullah SAW.
Inilah pengalaman yang amat berguna buat Mike Tyson sehingga menyentuh perasaannya semasa melakukan ibadat umrah dan melawat Madinah Munawwarah. 2 Julai 2010.
Beliau sempat memberi ceramah kepada pelajar Universiti Islam Madinah.
Kunjungannya ke Arab Saudi adalah anjuran  Asosiasi Dakwah Kanada (CDA),CDA merupakan Pertubuhan  dakwah yang banyak menguruskan selebriti yang baru memeluk Islam  untuk melawat  ke Arab Saudi untuk tujuan melaksanakan rukun Islam.
Lihatlah saudara-saudariku seagama, tiada kepuasan dalam kehidupan melainkan dengan Islam, kita tidak layak melakukan maksiat, apabila kita melakukan maksiat kepada Allah SWT pasti hidup kita tidak akan tenteram kecuali apabila kita telah ditipu oleh  Syaitan. Jika seseorang yang dapat merasakan Allah SWT sedang melihat aksinya semasa berpesta maksiat, pasti dia tidak akan tenang selagi tidak bertaubat kepada Allah SWT.
Manusia yang bernama Mike Tyson pun  mencari ketenangan di Masjid dan Raudhah.. Marilah kita bersyukur kerana hidup kita umat Islam mempunyai matlamat.. hidup kita penuh berharga dan bernilai di sisi Allah SWT,  semua gerak-geri kita Allah SWT bayar dengan pahala dan Syurga.

No comments: