Pages

Friday, July 23, 2010

arab saudi adalah negara ke-8 terbanyak menerima pelaburan asing Kuffar dunia


http://www.islammemo.cc:1589/memoadmin/media//_new_Saudi_Arabia_Flag_Map_390_310_.png
Tahukah anda segala kemudahan semasa menunaikan haji adalah dikendalikan oleh syarikat-syarikat kuffar :
  1. Air penggunaan jemaah haji dikendalikan syarikat britain yang membunuh umat Islam di Iraq dan Afghanistan.
  2. Siaran TV dan Radio arab saudi  mesti melalui tapisan yahudi Francis.
  3. Semua pergerakkan jemaah dikawal melalui setelit yahudi eropah.
  4. Setiap kamera sisi yang dipasang ditiang masjid Nabawi dan Masjid Haram Mekah sentiasa dipantau melalui setelit yahudi.
  5. Umat Islam diharamkan berbincang dalam kedua-dua masjid Haram, Mekah dan Madinah kecuali ibadat solat. Mereka dipantau secara lansung  melalui kamera sisi yang telah dipasang di setiap sudut masjid berkenaan.
  6. Segala hasil pungutan wang jemaah haji, bermula daripada visa haji dan sebagainya dimasukkan dalam kementerian pelancungan saudi dan digunakan untuk perkara yang tidak baik.
  7. Setiap jemaah haji yang mati kerana dibunuh, dirogol dan lain-lain jenayah ganas  mesti direkod atas nama ” Mati kerana sakit ” demi menjaga nama baik hubungan negara yang terlibat.
Sebenarnya pelaburan dari negara-negara kuffar telah dapat menguasai ekonomi arab saudi dan dapat mengawal saudi daripada membantu pembangunan umat Islam dunia,  Pembesaran Kota Suci Mekah juga adalah satu perancangan rapi untuk mengawal ekonomi umat Islam dimasa hadapan agar eknomi Mekah dan Madinah tidak jatuh ke tangan umat Islam tetapi akan tetap berada dibawah Keluarga Diraja yang ditaja oleh amerika dan yahudi. Ini bermakna jika ditakdirkan oleh Allah SWT Islam menang dan dapat mentadbir Mekah dan Madinah ( Janji Allah adalah Benar-Islam tetap akan memerintah  dan memakmurkan dunia suatu masa nanti ) , Umat Islam terpaksa membayar dalam jumlah yang amat besar kepada Keluarga raja arab saudi, amerika dan yahudi yang telah membuat berbagai kemajuan kepada Dua Bandar Suci Umat Islam.
احتلت المملكة العربية السعودية المركز الثامن عالميًا والأولى عربيًا لجهة جذب الاستثمارات الأجنبية المباشرة خلال عام 2009.
وذكرت صحيفة “الرياض” أن مجموع التدفقات الاستثمارية الأجنبية الداخلة إلى المملكة في العام الماضي بلغ 133 مليار ريال، في حين أدى صافي التدفقات الداخلة إلى ارتفاع إجمالي رصيد الاستثمارات الأجنبية إلى 552 مليار ريال بنهاية عام 2009.
توقعات بتواصل التقدم:ووفقاً لنتائج تقرير الاستثمار العالمي لعام 2010 الصادر عن مؤتمر الأمم المتحدة للتجارة والتنمية “الأونكتاد”، فإنه على الرغم من الأزمة المالية العالمية التي عصف بالكثير من الاقتصاديات العالمية خلال العام الماضي، وانخفاض حجم الاستثمارات التي شهدتها المملكة بنحو 7 % مقارنة بالعام الذي سبقه، إلا أنها واصلت تحقيق نتائج قياسية في مجال جذب الاستثمارات الأجنبية المباشرة مقارنة بدول متقدمة في هذا المجال، حيث استطاعت أن تحتل المركز الثامن عالمياً بعد أن كانت تجيء في المركز الرابع عشر في عام 2008.
وأكد تقرير الاستثمار العالمي الذي أعلن نتائجه في الرياض كبير موظفي الأمين العام لـ”الأونكتاد” تافيير تسفاشو أن المملكة تملك إمكانات كبيرة في جذب الاستثمارات تفوق ما تحقق فعليًا، متوقعًا أن تواصل المملكة خلال العام الجاري تقدمها عالميًا في مجال جذب الاستثمارات الأجنبية المباشرة.

No comments: