Pages

Monday, May 3, 2010

BAB 1 - ILLUMINATI: Bersembunyi Di Sebalik Segala Peristiwa Silam



PENGENALAN:
I - Mengenali Sejarah
*beri perhatian kepada tulisan atau istilah yang dihitamkan dan disendengkan kerana ia akan berkait dengan tajuk-tajuk seterusnya.
*bab ini hanya menceritakan sesuatu subjek secara ringkas tanpa huraian yang mendalam kerana akan dikembangkan dalam bab-bab seterusnya.
TIDAK ramai daripada kita menyedari mengenai realiti bahawa politik dunia hari ini berada di bawah kuasa pemerintahan golongan penyembah syaitan yang mengadakan konspirasi sejak zaman berzaman melalui gabungan pertubuhan-pertubuhan rahsia atau secret societies.
Sejarah kewujudan dan kelahiran secret societies bermula seawal pemerintahan raja-raja Mesir purba (firaun) yang mengambil masa ribuan tahun dahulu. Ia bermula dengan sejarah pemerintahanFiraun Horus yang lebih dikenali dalam catatan hieroglif Mesir purba sebagai Tuhan Matahari atau Sun God.
Menurut catatan purba, Horus dilahirkan permaisuri Mesir benama Isis ketika matahari sedang naik (menurut sumber lain, nama Isis sebelum ditabal menjadi permaisuri ialah Merri) Horus dikatakan lahir pada tarikh 25 haribulan pada bulan terakhir mengikut Kalendar Matahari. Apabila dirujuk kitaran pusingan bumi semasa kelahirannya, catatan astronomi Mesir purba pula merekodkan, kedudukan tiga bintang yang dinamakan hari ini sebagai The Three Kings pada tarikh Horus dilahirkan berada pada bacaan 135 darjah daripada bintang Sirius. Manakala kedudukan matahari pula berada pada bacaan 315 darjah daripada Sirius jika dilihat dari bumi. Bumi pula berada pada bacaan 315 darjah dari Matahari. Dan kedudukan itu selari dimana Three Kings, Sirius, Matahari dan Bumi berada di satu garisan yang sama. Kenapa fakta seperti itu diketengahkan, akan dijelaskan nanti.
Berdasarkan catatan purba, Horus yang mempunyai pengetahuan dalam ilmu sihir dikatakan banyak mengetuai peperangan dalam meluaskan empayar dan salah satu daripada peperangan itu menyebabkan mata kirinya buta walaupun Horus akhirnya memenangi pertempuran. Disebabkan salah satu matanya menjadi buta, Horus digelar One-Eyed Sun God oleh golongan elit istana dan rakyat Mesir.
Juga dicatatkan, Horus akhirnya berjaya digulingkan selepas dibelot dan disalib manakala badannya dikerat-kerat sehingga darahnya memancut keluar. Horus juga dikatakan tidak mati tetapi berada dalam matahari dan sedang memerhati manusia sehingga ia kembali semula ke bumi untuk menjadi raja semula.
Perjalanan sejarah Horus jika dilihat secara kasar mempunyai persamaan dengan perjalanan riwayat Jesus atau Nabi Isa menurut kepercayaan Kristian hari ini. Horus dikatakan lahir pada hari ke-25 pada bulan terakhir mengikut Kalendar Matahari, manakala Isa pula menurut kepercayaan Kristian hari ini dikatakan lahir pada 25 Disember mengikut Kalendar Masehi (Gregorian/After Death atau A.D). Kedudukan Three Kings, Sirius, Matahari dan Bumi juga berada pada bacaan yang sama. Isa juga dikatakan disalib sebagaimana Horus.
Ini bukanlah untuk menimbulkan perbalahan agama, tetapi mengapa wujud persamaan ini dalam catatan sejarah. Mengikut sejarah Kristian, Jesus akhirnya disalib dan dibunuh oleh penguasa Rom selepas menerima hasutan daripada golongan Yahudi yang memusuhinya melalui bantuan pembelot Judas Escariot selepas menerima rasuah wang 30 Derham.
(Kita sebagai umat Islam percaya kenyataan yang sebaliknya dengan berpegang teguh kepada kalimah Allah dalam Quran iaitu Isa ditemani Jibrail dan diangkat ke langit oleh Allah beberapa ketika sebelum Judas (Yahudza) dijelmakan seperti Isa dan disalib menggantikan Isa)
Bangsa Yahudi mempunyai kisah yang panjang dalam sejarah manusia melalui sekuel-sekuel yang berpanjangan. Bangsa ini wujud dalam setiap sejarah tamadun manusia. Mereka wujud dalam sejarah Mesir, juga wujud dalam sejarah Babilon, begitu juga dalam sejarah Rom, sama juga dalam sejarah Yunani. Sejarah mereka cukup panjang. Perjalanan hidup bangsa itu bukan sahaja direkodkan oleh penulis-penulis mereka sendiri melalui buku-buku sejarah bangsa mereka, malah turut direkodkan dalam Quran dan kitab-kitab Allah yang terdahulu melalui kisah-kisah kenabian sebelum Muhammad.
Pertama, kita pergi semula kepada sejarah Mesir. Masyarakat Mesir mempunyai kepercayaan yang mendewakan manusia, mempercayai firaun adalah tuhan. Tetapi kita jangan lupa, politik Mesir purba juga banyak dipengaruhi ahli sihir yang terlibat sama dalam pemerintahan Mesir. Kisah ahli sihir firaun juga diceritakan secara terpeinci dalam Quran, kisah dalam Quran mengenai firaun adalah lebih detail berbanding daripada kisah firaun dalam Bible Old Testament. Namun Quran tidak menjelaskan nama firaun yang memerangi Musa, Quran hanya sekadar menamakan raja itu sebagai firaun.
Ketika pemerintahan Horus (juga tiada bukti kukuh untuk mengaitkan Horus dengan firaun yang memerangi Musa kerana tidak diceritakan dalam Quran mengenai identiti firaun yang dimaksudkan secara jelas) Ketika pemerintahahan Horus, bangsa Yahudi telah lama menjadi hamba kepada golongan istana dan juga menjadi hamba kepada tukang-tukang sihir. Bani Israel ini hidup dalam keadaan tertindas. Namun sebahagian Bani Israel ini menerima kepercayaan bahawa firaun itu adalah tuhan, pada masa yang sama mereka bekerjasama dengan tukang-tukang sihir dalam menjayakan cita-cita Horus mempeluaskan empayar Mesir dan seterusnya menguasai dunia.
Lama kelamaan, amalan sihir ini menjadi darah daging sebilangan golongan Yahudi ini dan mereka juga yakin dengan kepercayaan bahawa firaun itu adalah tuhan yang menguasai sekelian alam kerana syaitan boleh memberi setiap kemahuan mereka asalkan mereka mengaku bahawa syaitan itu adalah tuhan mereka, mereka juga diperdaya syaitan bahawa Tuhan (Allah) tidak menurut kemahuan mereka sebagaimana syaitan memenuhi segala yang mereka inginkan termasuk kekayaan dan kuasa politik. Pada masa yang sama, Yahudi satanis ini juga tahu Allah itu tuhan sebagaimana ajaran nabi-nabi terdahulu seperti Ibrahim (Abraham) dan Ishak (Isaac). Namun mereka lebih menginginkan kekuasaan dan kemewahan dunia seperti dijanjikan syaitan melebihi ujian di dunia jika menurut perintah Allah. Semasa zaman kenabian Musa, mereka juga tahu Musa itu benar tetapi menafikannya.
Dalam Islam, sihir mempunyai kaitan rapat dengan amalan penyembahan syaitan kerana ia adalah ilmu syaitan dan manusia diharamkan untuk mendekati pengetahuan itu. Secara langsungnya, agama Mesir purba ada kaitan dengan amalan sihir dan merupakan penyembahan mutlak kepada syaitan. Horus juga mengikuti ritual-ritual bersama tukang sihir, dan amalan sihir digunakan untuk mengukuhkan kekuasaan politik dan senjata untuk memperluaskan empayar Mesir bagi tujuan menakluk dunia. Namun kuasa sihirnya berjaya dipatahkan oleh musuh ketika dalam peperangan sehingga menyebabkan mata kirinya buta. Disebabkan kesungguhan Horus untuk menakluk dunia, golongan Yahudi yang turut sama menyembah syaitan ini bertekad merancang untuk menghidupkan semula Horus melalui perantaraan syaitan (walaupun terpaksa mengambil masa yang lama).
Golongan Yahudi ini terus mengamalkan penyembahan syaitan secara turun temurun melalui keturunan-keturunan keluarga mereka sehingga ke zaman firaun-firaun seterusnya, bahkan terus wujud sehingga berakhirnya zaman firaun dalam politik Mesir.
Golongan ini sedar bahawa mereka perlu mengembangkan agama syaitan mereka untuk mencapai cita-cita mengembalikan Horus. Mereka menyelinap masuk ke puak-puak Yahudi yang lain (bangsa Yahudi ada 12 puak) dan mengembangkan fahaman mereka. Mereka terus menyembah syaitan untuk mendapatkan kuasa dan pengaruh melalui sihir.
Mereka memasuki Assyria, Babilon, Rom, Greek dan serata dunia sejak zaman berzaman. Yahudi penyembah syaitan ini memasuki Babilon dan bekerjasama dengan Babilon untuk menjadikan Yahudi di Jerusalem sebagai tawanan perang dan dibawa ke Babilon dijadikan hamba pada tahun 536SM. Strategi ini dibuat bagi melupakan bangsa Yahudi mengenai ayat-ayat Allah. Mereka merancang bersama Babilon untuk menawan Jerusalem, merampas kekayaan Jerusalem dan mengubah kitab-kitab Allah bagi menjayakan agenda mereka. Begitu juga yang berlaku semasa zaman kenabian Isa. Mereka wujud dalam hampir semua peristiwa di pentas sejarah manusia dan sejarah dunia.
Penentangan mereka kepada agama Allah adalah disebabkan ajaran Tauhid menyembah Allah secara total dan menyedarkan manusia mengenai musuh yang sebenar, iaitu syaitan. Disebabkan syariat agama Allah melalui nabi-nabi terdahulu yang menyedarkan manusia mengenai tipu daya syaitan, maka mereka berusaha melenyapkan ajaran Tauhid. Pada masa yang sama memperluaskan agama syaitan mereka ke seluruh dunia.
Semasa kenabian Muhammad, agenda mereka terus berjalan dan nabi Muhammad menyedari agenda itu. Muhammad pernah berpesan kepada sahabat-sahabatnya mengenai bahaya ancaman golongan itu dan ia adalah ancaman Dajjal dan pengikut-pengikutnya yang menyembah syaitan.
Hari ini, penyembah syaitan ini sudah hampir kepada perancangan terakhir mereka untuk menghidupkan semula Dajjal yang bermata satu, Horus atau One-Eyed Sun God. Bukti perancangan dan agenda mereka berada di sekeliling kita tanpa semua di kalangan kita sedar. Penyembah Allah (umat Islam) kini dihujani pelbagai fitnah, dituduh sebagai pengganas dan sebagainya, ia adalah ancaman fitnah pengikut dajjal (penyembah syaitan) seperti yang pernah dipesan oleh Muhammad pada lebih 1400 tahun lalu. Islam yang merupakan satu-satunya agama Allah yang masih mendokong Tauhid terus ditentang habis-habisan dan cuba disesatkan sebagaimana ajaran-ajaran Tauhid terdahulu.
Kata-kata Muhammad terbukti benar. Penyembah syaitan ini berlindung di sebalik pertubuhan-pertubuhan rahsia yang berada diseluruh dunia, mereka bersatu di bawah agenda besar Illuminati & The New World Order bagi mencapai cita-cita kedatangan Messiah (al-Masih) yang mereka percaya iaitu Dajjal (Ad-Dajjal al-Masikh) dan menidakkan kehadiran al-Mahdi yang sebenar yang diutuskan Allah dan memerangi al-Mahdi Islami.
Perang akhir zaman akan kelihatan seperti peperangan antara Yahudi, Nasrani yang memerangi Islam tetapi ia sebenarnya adalah perangan antara Islam memerangi angkatan syaitan yang bekerjasama dengan Yakjuj Makjuj. Ia kelihatan seperti Islam berperang dengan Yahudi/Nasrani kerana Illuminati memperkuda dan berselindung di sebalik dua agama itu dalam menjayakan agenda jahat mereka.
Setiap kekecohan dan perjalanan dunia yang berlaku hari ini ada perancangnya, cuma satu kumpulan yang merancangnya, mereka juga merancang seluruh sejarah dunia dengan bantuan syaitan supaya kita berfikir bahawa setiap sejarah itu berlaku secara kebetulan, tetapi sebaliknya ia dirancang dengan sangat licik oleh generasi-generasi satanist. Sesungguhnya tipu daya syaitan itu sangat halus..
Semua ini bukan satu teori kosong semata-mata, terdapat bukti yang akan dihujahkan bagi menyokong setiap bukti dan tanda-tanda yang ada. Sesungguhnya, kedatangan kiamat itu benar, ujian Dajjal itu benar. SESUNGGUNNYA ALLAH LEBIH MENGETAHUI SETIAP APA YANG TERAHSIA DI LANGIT DAN DI BUMI. Penulis hanya berusaha menyampaikan segala pengetahuan untuk dikongsi bersama saudara seagama bagi melihat kebangkitan semula umat Islam pada hari ini.
Berpeganglah dengan kalimah iman: Aku bersaksi tiada Tuhan selain Allah, Muhammad itu Rasul Allah.
dan
Ajarlah generasi kita supaya memberi salam kepada sesama Muslim, mentaati perintah Allah, berzakat untuk kebajikan Islam, menghormati orang tua, mematuhi mentaati ibu bapa, menuntut ilmu, menjadi bijak, tidak kufur dan paling utama mengenali kebenaran Tauhid kerana ia akan membebaskan diri kita daripada segala kekeliruan dan menemukan kita kepada setiap jawapan.
bersambung di Bahagian 1: Pertubuhan Dajjal.. insya-ALLAH.

No comments: