Pages

Saturday, May 22, 2010

Artis amerika Allison Woolford Telah Memeluk Agama Islam

http://www.voa-islam.com/timthumb.php?src=/photos/world/allisonford2.jpg&h=235&w=355&zc=1
Artis Amerika Allison Woollford, lahir 17 Mei 1984, yang telah masuk Islam tahun lalu dan berlakon dalam beberapa siri drama di timur tengah memberitahu bahawa  disaat ini sedang mempelajari fatwa-fatwa dan hukum feqah.
Mengenai kisah keislamannya dia menceritakan kepada media  Kuwait, “Rai Media”: ” tahun lalu ketika saya terlantar di hospital kerana kemalanagn sehingga saya terpaksa berehat   seminggu dirumah Hospital Ar Razi di Kuwait, ketika itu ada seorang pesakit wanita di samping saya sedang merasakan sakit lalu dia mengeluarkan sebuah kaset dan mendengarnya dan saya turut  mendengar rakaman bacaan tersebut dengannya, saya merasa nyaman dan tenang,  ketika saya hendak keluar dari hospital, saya bertanya kepada pesakit tersebut  tentang artis yang memiliki suara merdu, pesakit tersebut  tertawa dan mengatakan bahawa ini bukan kaset muzik tetapi suara Bacaan Al-Quran,  saya merasa bahawa ada perasaan ganjil dalam diri saya yang bergerak  dan saya diperkenalkan kepada Islam selama saya berada di Kuwait dan bertemu dengan kaum muslimin, maka saya mengambil keputusan untuk memeluk Islam. “
Reaksi keluarga terhadap keislaman saya,  “Keluarga saya tidak dapat menerima kenyataan ini  tetapi  menganggap ini adalah hak kebebasan peribadi dan tidak berhak menghalang saya memeluk  agama Islam, begitu juga ayah saya yang tinggal di Kuwait.”
Kini saya telah memeluk Islam maka saya akan menolak untuk melakukan adegan berani dan bercium dalam lakonan saya dalam drama di timur tengah, Dia berkata: “Jika saya diberi pilihan saya tidak akan menerima  adegan ciuman dan berahi dengan mengorbankan akhlak saya setelah saya memeluk Islam.”

No comments: