Pages

Wednesday, April 14, 2010

Pakar Psikoterapi, Atheis & Pelakon Filem Peluk Islam.

SEORANG pakar psikoterapi terkenal India menyatakan dirinya masuk Islam pada hari Khamis lalu. Dr. Periyadarshan yang juga seorang atheis, setelah memeluk agama Islam, memakai nama Abdullah, seperti dilaporkan 'Arab News' Jumaat lalu.
Dr. Abdullah mengatakan, agama Islam adalah satu-satunya agama di dunia yang mengikuti kitab suci terus diwahyukan dari Allah SWT.
"Orang yang mempelajari perbandingan agama, yakin bahawa kitab-kitab suci agama lain tidak secara terus di wahyukan Allah kepada manusia." Tambah beliau. ".. hanya Al-Quran lah kitab suci yang masih dalam format sama seperti di wahyukan kepada nabi Muhammad SAW dari Allah SWT. Dr. Abdullah adalah seorang pensyarah jemputan di Universiti California Los Angeles.
Istimewanya, beliau juga sempat berlakon dalam filem Tamil terkenal berjudul "Karuthamma". Sebuah filem mengenai peristiwa pembunuhan bayi perempuan baru lahir yang banyak terjadi di beberapa desa-desa terpencil di India.
"Saya terkenal di India sebagai seseorang yang berideologi Atheis.. dan saya kemudian sedar hanya agamalah satu-satunya jalan keluar bagi umat manusia baik di dunia mahupun di akhirat," katanya dalam sebuah pernyataan.
Dr. Abdullah merencanakan Sabtu kelmarin (13Mac) akan melaksanakan ibadah umrah pertama ke kota-kota suci Makkah dan Madinah. (MRD)

No comments: