Pages

Wednesday, April 21, 2010

Kronologi hubungan Dr. Mahathir dengan Yahudi




1964 : Mahathir dilatih oleh CIA selama beberapa bulan di Harvard, Amerika Syarikat dalam seminar anjuran Asia Foundation oleh Dr. Henry Kissinger, Setiausaha Negara Amerika dan pakar strategi Yahudi. Hubungan Mahathir sangat akrab dengan Kissinger lebih-lebih lagi sejak beliau berjaya dilantik sebagai Perdana Menteri/Presiden UMNO (pada 16 Julai 1981) sehingga sekarang.


Mac 1976 : Bahkan perlantikan 'luar biasa' Dr. Mahathir ke jawatan TPM oleh Dato' Hussein Onn pada Mac 1976 juga menimbulkan pelbagai tandatanya. Sebelum itu, ketika berkrisis dengan Tunku Abdul Rahman dahulu dan kerana takut ditangkap, Mahathir melarikan diri ke Thailand dan kemudiannya mendapat perlindungan 'asing' di Australia. Dr. Mahathir bekerja di sana di samping menulis dalam akhbar luar negeri mengecam Tunku. Mahathir hanya kembali setelah Tun Razak jadi PM. Dengan strategi licik pihak-pihak tertentu (termasuk mereka yang dikaitkan dengan agen perisikan asing) akhirnya Tun Razak terpedaya untuk menerima semula Mahathir dan memberikan tempat kepadanya dalam Kerajaan walaupun sudah diingatkan oleh orang-orang yang mengetahui identiti sebenar Mahathir. Ajal telah menghalang Tun Razak dari bertindak terhadap Mahathir setelah beliau menyedari kesilapannya kerana terpedaya dengan perancangan licik Mahathir untuk menguasai UMNO dan Kerajaan.


10 September 1982: Mahathir bercakap panjang lebar menafikan beliau dan Setiausaha Politiknya adalah ahli dan penyokong gerakan sulit Yahudi iaitu Freemason. Ini juga merupakan ucapan dasar sulung Mahathir di Perhimpunan Agung UMNO ke-33 selaku Presiden. Dikatakan bahawa ahli Freemason telah menjadi pekerja sukarela pilihanraya UMNO sejak 1974 lagi. Pertubuhan Freemason di Malaysia adalah didaftar di bawah Akta Pertubuhan 1966.


1977 : Pada tahun 1977 ia (freemason) mempunyai 55 perkumpulan (lodges) dan 2,984 ahli. Malah ketika menjawab soalan Tuan Guru Nik Abdul Aziz (PAS-Pengkalan Chepa) di parlimen pada 25 Oktober 1978, Datuk Husein Onn berkata Kerajaan hingga kini tidak bercadang untuk mengharamkan pertubuhan (Freemason) itu walaupun mengakui ianya bercanggah dengan aqidah Islam dan ramai golongan elit dan berpengaruh dari kalangan umat Islam negara ini yang menyertainya.


1986: Mahathir/UMNO membayar berjuta-juta ringgit kepada sebuah Syarikat Yahudi, Satchi & Satchi untuk membantu Mahathir/UMNO merangka strategi pilihanraya umum 1986. Sebelum itu, syarikat terbabit telah membantu kempen pilihanraya Margaret Thatcher di Britain dan Ronald Reagan di Amerika Syarikat. (Dr. Kissinger, orang besar Yahudi dan rakan karib Mahathir juga merupakan penasihat belakang tabir Presiden Reagan). Pada tahun ini, Mahathir mengambil sikap membisu di atas keputusan Singapura mengundang ketua negara Israel Chaim Herzog sambil membiarkan pesawat Israel itu melintasi ruang udara Malaysia untuk ke Singapura. Segala tentangan umat Islam di Malaysia tidak diendahkan oleh Mahathir.


1986: Mahathir mengadakan pertemuan sulit dengan Dr. Kissinger di New York. Ini disahkan sendiri oleh Ketua Pengarah ISIS yang juga merupakan 'anak didik Kissinger'.


6 Mac 1987: Dr. Henry Kissinger mengadakan perbincangan tertutup sehari di pejabat Perdana Menteri. Perbincangan ini dikendalikan oleh ISIS dan dikenali sebagai "Perbincangan Meja Bulat Kuala Lumpur". Menurut Ketua Pengarah ISIS, Dr. Noordin Sophie, Dr. Mahathir dan Kissinger merasa perlu bagi para 'intelek' Amerika yang terkemuka dan ulung memahami dengan lebih mendalam masalah yang dihadapi oleh negara-negara Asean.


Mei 1994: Parlimen telah meluluskan Akta Larangan Import (pindaan bil.7) yang menarik balik sekatan import terhadap barangan Israel dan Afrika Selatan.


6-9 Julai 1994 : Mahathir mengadakan pertemuan sulit dengan PM Israel, Yithzak Rabin dan Menteri Luarnya, Shimon Peres yang sama-sama menginap di Hotel De Crillion, Perancis. Pertemuan ini dilaporkan oleh TV Israel dan dipetik oleh AFP. Bila berita ini sampai ke Malaysia, Mahathir seperti biasa segera menafikannya dengan alasan beliau ke sana semata-mata kerana lawatan rasmi ke Perancis, lagipun katanya beliau tinggal di tingkat 3 manakala Rabin berada di tingkat 2. Akhirnya Mahathir mengakui bahawa beliau ada juga berhubung dengan Rabin, tetapi hanya melalui surat!.


16 Julai 1994: Pengerusi Kumpulan Melewar Corporation Bhd. dan MBf, Tunku Abdullah Tuanku Abdul Rahman yang juga proksi perniagaan terpenting UMNO dan rakan karib Mahathir telah membuat pengakuan bahawa beliau telah berkunjung ke Israel pada bulan Jun 1994. Sebenarnya Malaysia di bawah Kerajaan Perikatan/BN telah lama mempunyai hubungan dagang dengan negara haram Israel. Dalam tahun 1967, import Israel dari Malaysia meningkat lebih sekali ganda dari 272 ribu dolar Amerika dalam tahun 1966 kepada 565 ribu dolar Amerika dalam tahun 1967. Dalam waktu yang sama eksport Israel ke Malaysia bertambah hampir-hampir dari 1.1 juta dolar Amerika kepada hampir 1.7 juta dolar Amerika.


17 Julai 1994: Berita Harian melaporkan Tunku Abdullah sebagai berkata :"Ketika di sana, saya dijemput menemui Rabin dan Peres". ..."Kita juga mengenalpasti potensi pelancongan terutama bagi rakyat Malaysia mengunjungi Masjid al-Aqsa".


13 Oktober 1994: Far Eastern Economic Review melaporkan: "Perdana Menteri Malaysia telah memberitahu bahawa pengiktirafan (Israel) tersebut adalah bergantung kepada sejauh mana rakyat Palestine dan negara-negara Arab telah berpuas hati terhadap perlaksanaan perjanjian damai dengan Tel Aviv. Israel telah pun menghantar pemerhati khas ke Kuala Lumpur sejak awal tahun ini dalam rangka menjalinkan perhubungan diplomatik."


Disember 1996 : Mahathir menyeru supaya Negara-negara Arab tidak berperang dengan Israel bagi menyelesaikan masalah di Timur Tengah. Kenyataan Mahathir ini cuba meminta Umat Islam seluruh dunia supaya ditutup seruan jihad dari kamus umat Islam dan ia juga dipercayai ada hubungkaitnya dengan ura-ura Kerajaan Malaysia mahu mengiktiraf Israel melalui proses damai anjuran Amerika.


Januari 1997: Mahathir menghadiri satu majlis yang dianjurkan oleh Mayor (Datuk Bandar) berbangsa Yahudi, Tom Levyn dan turut dihadiri oleh 'masyarakat Yahudi' yang terdiri daripada tokoh hiburan dan karyawan filem di Beverly Hills, Los Angeles. Dalam pertemuan tersebut Mahathir meminta supaya diwujudkan taman hiburan/perkampungan industri perfileman ala Hollywood yang dimonopoli oleh Yahudi di Amerika itu di tapak MSC, Sepang. Penubuhan MSC di Malaysia juga sebenarnya telah dicadangkan dan diilhamkan oleh pihak asing kepada Mahathir. Perancangan Mahathir/Yahudi/kuasa asing ini akhirnya berjaya direalisasikan apabila Mahathir pada 9 Julai 1999 setelah mengadakan perbincangan dengan Panel Penasihat Antarabangsa (IAP) untuk projek MSC, bahawa Perkampungan 'Hollywood' akan diwujudkan di Cyberjaya.


21 Mac 1997: Mahathir membenarkan pasukan kriket Israel datang ke Malaysia untuk menyertai kejohanan kriket antarabangsa (ICC). Umat Islam yang membantah kehadiran pasukan Israel di bumi Malaysia ini diganyang, ditangkap dan didakwa di mahkamah oleh regim Mahathir. Mahathir berkata tujuan beliau membenarkan pasukan Israel datang ke Malaysia adalah untuk menunjukkan bahawa umat Islam di Malaysia bersikap 'terbuka'.


Tahun 1997 juga digemparkan dengan pengakuan terbuka Mahathir, bahawa beliaulah yang membenarkan rombongan pelajar-pelajar Israel untuk melawat negara kita dan bertukar-tukar fikiran dengan pelajar-pelajar di beberapa buah sekolah di ibunegara. Sebelum ini, lawatan pelajar Israel yang diaturkan secara sulit oleh Kementerian Pendidikan ini, telah didedahkan sehingga memaksa Mahathir untuk membuat pengakuan dan mengatakan bahawa ianya bertujuan untuk 'menginsafkan' pelajar Israel betapa baiknya umat Islam (terutama di Malaysia) yang boleh hidup dengan harmoni dengan rakyat berbilang kaum dan agama.


1998: Mahathir mengambil syarikat dan spekulator matawang Yahudi, Solomon Smith & Barney sebagai penasihat kewangan negara dan bon Malaysia dijual kepada pelabur Yahudi di Amerika / Eropah.


September 1999 : Menteri Luar Malaysia iaitu Datuk Syed Hamid Albar, telah mengadakan pertemuan dengan Menteri Luar negara haram Israel iaitu David Levy di New York. Di dalam pertemuan tersebut juga, Mahathir telah mengucapkan tahniah kepada Perdana Menteri Israel iaitu Ehud Barak kerana kejayaannya menjadi Perdana Menteri baru Israel.




OLEH : Penulis Siber
( Penulisan asal oleh Wak Reformasi - terdapat se
dikit pengubahsuaian) 


---------------------------------




Peranan Dr Henry Kissinger

Dr Henry Kissinger merupakan seorang Yahudi Amerika yang telah menjadi Setiausaha Amerika Syarikat.

Pada 6 Mac 1987 , pengerusi ISIS , Dr Noordin Sophie telah mengatur pertemuan antara Dr Mahathir dengan Dr Henry Kissinger dalam Perbincangan Meja Bulat Kuala Lumpur.



Kerjasama ekonomi Malaysia-Israel


Pada Mei 1994 , Parlimen Malaysia meluluskan Akta Larangan Import (pindaan bil.7) yang menarik balik sekatan import terhadap barangan Israel dan Afrika Selatan.

Tahun 1967, import Israel dari Malaysia meningkat lebih sekali ganda dari 272,000 dolar US dalam tahun 1966 kepada 565,000 dolar US tahun 1967. Dalam waktu yang sama eksport Israel ke Malaysia bertambah dari 1.1 juta dolar US kepada 1.7 juta dolar US.

Pada 7 April 1994, Malaysia mengharamkan filem Schindler's List , hasil arahan __ . Filem panjang ini menceritakan nasib malang Yahudi Jerman yang disiksa oleh tentera Nazi Jerman.

Pada Ogos 1984 ,persembahan New York Philharmonic yang sepatutnya diadakan di Kuala Lumpur telah dibatalkan. Komposernya ialah Ernst Bloch, seorang Yahudi.[8]



Pertemuan pemimpin Malaysia-Israel

Pada 6-9 Julai 1994 Dr Mahathir mengadakan pertemuan sulit dengan Perdana Menteri Israel, Yithzak Rabin dan Menteri Luarnya, Shimon Peres yang sama-sama menginap di Hotel De Crillion, Perancis. Laporan berita oleh TV Israel dan AFP dinafikan oleh Dr Mahathir dengan alasan beliau ke sana semata-mata kerana lawatan rasmi ke Perancis, lagipun katanya beliau tinggal di tingkat 3 manakala Rabin berada di tingkat 2. Akhirnya Mahathir mengakui bahawa beliau ada juga berhubung dengan Rabin, tetapi hanya melalui surat.

Pada 26 September , Menteri Luar Malaysia , Syed Hamid Albar bersalam dan berbincang dengan rakan sejawatan dari Israel , Devid Levy di New York. David Levy baru dilantik oleh Perdana Menteri Israel , Ehud Barak. David Levy merupakan Yahudi kelahiran Maghribi. Mereka berbincang berhubung perdamaian Arab/Palestin - Israel ketika sesi Perhimpunan Agung PBB. Ketua Pemuda PAS, Mahfuz Omar melalui surat khabar Harakah mengecam pertemuan ini. PAS melabelkan Israel sebagai negara pengganas.Sokongan kerajaan Malaysia kepada perjuangan Palestin adalah "empty pledge" .

Pada 16 Ogos 1999Dr Mahathir selaku Perdana Menteri Malaysia telah mengutus surat tahniah kepada Ehud Barak yang baru dilantik sebagai Perdana Menteri Israel. Bagaimanapun surat ini tidak dapat disahkan.

Anwar Ibrahim dihantar ke negara-negara Islam untuk berceramah topik Islam dan demokrasi. Peranan ini diberikan oleh Council of Foreign Relations, New York. Semasa menjadi Menteri Kewangan Malaysia, Anwar Ibrahim telah hubungan denganWolfowitz , seorang Yahudi Amerika.





Yahudi menguasai dunia


Pada 17 Oktober 2003, Dr Mahathir selaku Perdana Menteri Malaysia menggesa umat Islam bersatu menentang Yahudi. Seruan itu dibuat semasa Persidangan OIC ke-57 di Kuala Lumpur. Turut hadir ialah Presiden Russia, Vladimir Putin. Remaja Islam hendaklah menghindari serangan barani mati . Tafsiran semula al Quran hendaklah diusahakan supaya selaras dengan perkembangan sains dan teknologi.

Pada 21 Oktober 200dalam temubual dengan The Bangkok Post , Dr Mahathir menjelaskan beliau bukan anti-Semetic. Israel sebuah negara yang kecil dan tidak ramai Yahudi di dunia ini. Tetapi mereka mengawal dunia.. Beliau menegaskan Malaysia telah menjemput pasukan kriket dan pelajar sekolah Israel datang ke Malaysia. Ini menunjukkan bahawa mereka selamat di sebuah negara Muslim dan tidak akan dibunuh. Banyak media cetak dan elektronik dikuasai oleh Yahudi. Orang Islam digambarkan sebagai pengganas .Umat Islam kuat kerana berjumlah 1.3 bilion dan tidak mudah dimusnahkan.Sebaliknya Eropah lah yang membunuh 6 juta Yahudi semasa Holocaust dan kini bermati-matian mempertahankan Israel. Sebenarnya orang Eropah yang anti-Yahudi dan anti-Semitic. Yahudi yang berjumlah 12 juta telah memerintah dunia melalui proksi. Jonathan Peled selaku jurucakap Menteri Luar Israel kesal dengan ucapan Perdana Menteri Malaysia itu dan retorik Mahathir seperti itu bukanlah baru.

Ketika Krisis Kewangan Asia 1998, Dr Mahathir menyalahkan konspirasi Yahudi Amerika bernama George Soros. George Soros dikatakan telah melancarkan pembelian saham dan jualan singkat sehingga menyebabkan bursa saham Malaysia jatuh merudum.Dr Mahathir tidak menyalahkan Yahudi tetapi realitinya Yahudi / Soros berada di belakang masalah ini. Tetapi pada 2006, Dr Mahathir telah bertemu dengan George Soros di Kuala Lumpur.Anaknya Marina Mahathir juga telah menemui Soros dalam pertemuan itu.

Pada 21 Februari 2006, The Los Angeles Times melaporkan pada pelobi Yahudi, Jack Abramoff telah menerima $1.2 juta dari kerajaan Malaysia kerana mengatur pertemuan antara Dr Mahathir dengan George W.Bush pada Mei 2002 di pejabat Oval . Dr Mahathir mengesahkan laporan tersebut tetapi wang tersebut bukan wang kerajaan Malaysia. Abramoff telah menghubungi Karl Rove , iaitu penasihat Presiden Amerika Syarikat.


---------------------------


Published on Tuesday, February 21, 2006 by the Associated Press


Ex-Malaysia PM: Abramoff Was Paid $1.2M



by Pauline Jasudason




Former Prime Minister Mahathir Mohamad said disgraced U.S. lobbyist Jack Abramoff was paid $1.2 million to organize a meeting between him and President Bush in 2002, but denied the money came from the Malaysian government.


Mahathir told reporters late Monday he was aware the payment was made to Abramoff, but he didn't know who made it.

Former Malaysian Prime Minister Mahathir Mohamad speaks during a news conference in Putrajaya outside Kuala Lumpur in this June 17, 2005 file photo. Mahathir said lobbyists may have paid to arrange his 2002 meeting with President George W Bush, but denied any money came from his government, Bernama news agency reported. REUTERS/Bazuki Muhammad/File
"I understood some people paid a sum of money to lobbyists in America but I do not know who these people were and it was not the Malaysian government," Mahathir said.

Mahathir said that at the time he had been persuaded by the Heritage Foundation in Washington to meet with Bush because the conservative think tank believed he could help "influence (Bush) in some way regarding U.S. policies."

In a report last week, The Los Angeles Times said that Abramoff received $1.2 million from the Malaysian government for his lobbying services in 2001 and 2002.

According to the Times, which cited an unnamed former Abramoff associate who attended meetings with the Malaysian ambassador and the lobbyist, Abramoff allegedly contacted presidential adviser Karl Rove at least four times to help arrange a meeting between Mahathir and Bush, which took place in May 2002 in the Oval Office.

Mahathir visited the White House at a tim
e when Malaysia had emerged as a key U.S. ally in the war on terror, following Mahathir's crackdown on suspected Islamic militants. However, Mahathir had been consistently critical of Bush's foreign policies, and chastised by the West for his anti-Semitic comments and human rights record.

Abramoff, once among Washington's top lobbyists, pleaded guilty last month to charges that he and a former partner concocted a fake wire transfer to make it appear they were putting a sizable stake of their own money into a 2000 purchase of casinos.

Abramoff also has pleaded guilty to charges stemming from an investigation into his ties to members of Congress and to the Bush administration.


According to documents released by U.S. Senate investigators, the Malaysian government had paid $300,000 to a company connected to Abramoff as part of a broad lobbying strategy that included arranging two confessional trips to Malaysia in January 2002 and a trip by then-House Majority Leader Tom DeLay and his wife in October 2001.

It is unclear if the $300,000 is included in the alleged $1.2 million payment to Abramoff.
Copyright © 2006 The Associated Press



------------------------------------------------










Mahathir - Bush















Mahathir - Soros





Saya ingin pohon maaf kepada semua penyokong UMNO. Saya terpaksa dedahkan segala perancangan yahudi demi kebaikan Umat Islam sejagat. Kisah Mahathir ini saya telah ketahui sejak lebih 20 tahun yang lalu. Dan saya yakin ramai orang-orang UMNO dan ejen-ejen negara tahu tentang latarbelakang Mahathir serta apa yang beliau telah lakukan selama ini.


Saya tidak nafikan ramai lagi yang terlibat termasuklah Anwar Ibrahim. Namun bagi saya ketua yahudi di Asia Tenggara adalah Mahathir. Anwar Ibrahim juga telah dipermainkan oleh Mahathir kerana Mahathir adalah perencana kekacauan di Asia Tenggara. Lee Kuan Yew juga tunduk kepada arahan Mahathir.

Baru-baru ini ada isu Chin Peng. Semua orang salahkan Anwar Ibrahim sebagai pengkhianat. Namun isu ini sebenarnya dimainkan oleh yahudi di atas kendalian Mahathir. Chin Peng dan Mahathir adalah kawan rapat. Tujuan isu ini dibangkitkan ialah untuk mewujudkan huru-hara di dalam negara ini. Kenapa dan mengapa ianya terjadi........... Insya ALLAH saya akan jawab. Dan ada beberapa lagi isu penting saya akan khabarkan.



-----------------------------------------


Di Bawah Ini Adalah Andaian Kumanddie Tentang Isu Chin Peng. Anda Tidak Perlu Percaya . Ianya Hanya Suatu Hipotesis Mengenai Agenda Yahudi Di Dalam Negara Kita.







Chin Peng



Percayakah tuan-puan bahawa PKM atau Parti Komunis Malaya ditubuhkan oleh yahudi Amerika. Percayakah tuan-puan bahawa PKM tidak ada kena-mengena dengan komunis di Rusia dan komunis di China.

Percayakah tuan-puan bahawa Mao Tse Tung adalah agen yahudi Amerika. Dan beliau tidak ada kena-mengena dengan komunis di Rusia.

Percayakah tuan-puan Jepun ditubuhkan dan dijaga oleh yahudi Amerika.

Percayakah tuan-puan Korea Selatan ditubuhkan dan dijaga oleh yahudi Amerika.

Percayakah tuan-puan PAS juga ditubuhkan oleh yahudi Amerika. Seperti mana Anwar Ibrahim menggunakan yahudi Amerika untuk menaikkan karier politik beliau, iaitu melalui PKR. Begitu juga Dr Burhanuddin Al-Helmi menggunakan platform yahudi Amerika untuk mengembangkan politik Islam dalam PAS.

Percayakah tuan-puan peristiwa 13 Mei 1969 dirancang oleh Mahathir dan Lee Kuan Yew bersama.


Saya yakin ramai yang berada di hadapan komputer sekarang ini sedang terbeliak biji mata. Sebab apa tuan-puan terkejut.... Ini cuma suatu hipotesis sahaja. Tidak ada kebenarannya. Hehehehehehehe...........


Tuan-puan mahu saya cerita dengan panjang lebar lagi ke. Atau mungkin tuan-puan mahu mencarut saya dalam blog ini. Silakan.... Saya bagi masa 1 minggu untuk tuan-puan mencarut saya dalam blog ini.


Kahkahkahkah......... Lepas ini mereka yang sayang Mahathir tidak perlu baca lagi ye. Dikhuatiri akan terkena serangan stroke jantung.





------------------------------------



Dari blog Malaysia Today. Sila baca dulu sebelum saya komen tentang isu ini.




Syed Husin: UMNO Guna Chin Peng Untuk Bakar Sentimen PerkaumanPDFPrint


Posted by admin


Tuesday, 16 June 2009 12:32

(TV Antara) - Timbalan Presiden PKR Syed Husin Ali bimbang isu Chin Peng digunakan oleh UMNO untuk meniup api perkauman bagi meraih sokongan di kalangan pengundi Melayu.
Rayuan Chin Peng untuk pulang ke negara ini juga diperbesarkan oleh BN untuk mengalihkan pandangan rakyat daripada isu-isu utama seperti kemelut di Perak dan kemelesetan ekonomi, kata Syed Husin.
Berikut pandangan beliau bersabit beberapa persoalan utama mengenai isu Chin Peng.
SOALAN 1: Haruskah Chin Peng diberi peluang pulang ke Malaysia? Apakah sebabnya?
JAWAB: Sangat aneh soal Chin Peng ini dibesar-besarkan sebelum, semasa dan selepas PM Najib melawat negara China komunis. Lebih aneh lagi kenapa Chin Peng hendak disekat pulang kerana Abdullah C.D., Pengerusi PKM,pernah diraikan oleh Sultan Azlan Perak dan Rashid Maidin, seorang pemimpin PKM terkenal, pernah diterima bertemu dengan bekas PM Mahathir, sebelum mereka berangkat ke Mekah beberapa tahun lalu. Musa Ahmad dan Shamsiah Fakeh diampunkan. Tun Daim dan beberapa pemimpin Umno pula diketahui melawat tempat kediaman sebuah pasukan PKM yang diketuai Rashid Maidin dan menghulurkan derma untuk membina surau mereka. Adakah sekiranya Chin Peng Melayu sikap dan layanan terhadapnya akan berlainan?
Kita tahu Chin Peng sudah berumur 84 tahun. PKM telah menandatangani perjanjian perdamaian dengan kerajaan Malaysia pada 2 Disember 1989 dan meletakkan senjata. Bahkan mereka memusnahkan senjata mereka, berikutan perjanjian itu. Pengaruh komunisme di Malaysia dan di seluruh dunia merosot, jadi saya tidak nampak Chin Peng boleh menimbulkan masalah keselamatan. Mungkin masalah yang ditimbulkan oleh penjenayah-penjenayah sekarang lebih mengancam.
Benar, ada juga keganasan serta kezaliman yang pernah dilakukan oleh sesetengah anasir komunis. Tetapi bukankah penjajah British dan fasis Jepun juga banyak melakukan kezaliman ke atas rakyat negara kita ini? Mengapakah mereka mudah saja dimaafkan bahkan dijadikan teladan? Kenapa tidak ada tindakan terhadap tentera British yang membunuh beramai-ramai rakyat tidak berdosa di Batangkali dulu, misalnya? Kenapa tiada bantahan terhadap tentera fasis Jepun yang menjadikan ramai wanita sebagai hamba sex?
Jikalau kita boleh memaafkan anasir-anasir zalim penjajah dan fasis tersebut, dan meraikan para pemimpin PKM yang lain, kenapa masih dendam kesumat terhadap Chin Peng? Beliau memimpin PKM berperang gerila terhadap penjajah Inggeris. Ramai tentera British beserta tentera Gurkha, Fiji dan Kenya yang berkhidmat dengan British turut terbunuh. Mereka mempertahan kepentingan penjajah British di Malaya ketika itu.
Begitu jugalah ramai tentera dan polis Melayu dan sebilangan kecil bukan Melayu yang terpaksa bekerja dengan British untuk menyara hidup.Secara disedari atau tidak mereka mula-mula mempertahan kepentingan penjajah British. Ada yang terbunuh ataupun tercedera. Begitulah akibat peperangan. Sudah tentu kita bersimpati penuh kepada keluarga mereka yang terbunuh itu. Peranan mereka dalam sejarah pun perlu dinilai.
SOALAN 2: Dari segi sejarah, adakah PKM telah memainkan peranan dalam perjuangan kemerdekaan Negara?
JAWAPAN: Saya bersetuju dengan pendapat yang dikemukakan oleh Tun Ismail, bekas TPM, dalam sebuah ucapan sewaktu menerima ijazah kehormat dari USM pada bulan Jun 1973, jikalu tidak silap. Beliau mengakui setiap golongan telah memberikan sumbangan mereka dalam perjuangan kemerdekaan. Ini termasuk golongan kiri. Pada pendapat saya, perjuangan bersenjata PKM menentang penjajah British telah menolong mempercepatkan proses mencapai kemerdekaan negara.
Saya membaca bahawa semasa perbincangan perjanjian perdamaian, perwakilan PKM minta supaya dirakamkan peranan parti itu dalam perjuangan kemerdekaan. Walaupun semasa rundingan ketua perwakilan Malaysia mengakui peranan PKM, tetapi perwakilan Malaysia tidak bersetuju ini dimasukkan ke dalam teks perjanjian. Akhirnya disetujui oleh pihak perwakilan Malaysia supaya perkara ini diserahkan untuk dibincang dan ditulis oleh ahli-ahli sejarah dan lain-lain. Sepatutnya sekarang ini kita memulakan dan membenarkan proses kajian dan perbincangan akademik yang objektif.
-----------------------------------------------------


Tulisan ini dipetik daripada Blog Isu Semasa Malaysia :



Kenyataan Tun Dr. Mahathir kepada wartawan pada3hb Mac 1994 di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim: Hukum rejam kepada penzina adalah primitif

Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 30 April 1992 di perjumpaan Ketua2 UMNO bahagian Johor). Saya nak tahu siapakan di antara ahli2 Pas yang sanggup memotong tangan orang jika hudud dilaksanakan di Kelantan. Barangkali Nik Aziz akan melakukannya. Jika benar kita nak tengok apa yang berlaku selepas hukum itu nanti.

(Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 14 Ogos 1994 di Pasir Mas Kelantan). Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam.

(Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan.) Apakah hukum hudud mesti dilaksanakan juga walau apa pun keadaan sehingga mendatangkan mudarat kepada orang Islam. Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum2 yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan? - Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan

Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan, Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik. -

Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa, 14 Julai 1992, “Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan.Ini sangat memalukan ummat Islam, kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja.”

Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pusat Bahasa Nilam Puri, Kelantan, 3 Mac 1994, “Saya cabar Kelantan laksana hukum hudud di depan orang bukan Islam.”

Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pusat Bahasa Nilam Puri, Kelantan, 3 Mac 1994, Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik

Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, 14 Ogos 1994, “Al-Quran perlu ditafsirkan semula untuk disesuaikan dengan keadaan masa kini.”

Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa selepas sidang Majlis Tertinggi UMNO, 1994. “Saya akan mempastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh Barisan Nasional tidak akan melaksanakan hukum hudud.”

Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994. “Kerja yang paling sesuai bagi Tok Guru (ulama’) ialah mengajar, bukan mentadbir.”

Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994. “Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam”.

Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994. “Kita (Kerajaan Pusat) akan ambil tindakan jika Kelantan meneruskan usaha melaksanakan hudud.”

Tun Dr. Mahathir Mohamad, kenyataannya kepada wartawan, 30 April 1992. “Bukan kerana dengan melaksanakan hukum hudud saja kita boleh menjadi Islam. Kita tengok banyak negara Islam yang tidak melaksanakan hukum hudud,tetapi tidak bermakna mereka tidak Islam.”

Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan wartawan, 18 Ogos 1991. “Perlaksanaaan hukum hudud boleh menyebabkan umat Islam menjadi mundur kerana tidak boleh bersaing dengan orang bukan Islam apabila orang Islam dipotong tangannya dan dilakukan hukum hudud yang lain, sedangkan orang bukan Islam tidak dikenakan.”

Tun Dr. Mahathir Mohamad, bercakap kepada wartawan, 24 April 1992 . “Jika mereka hendakkan sangat hukum hudud, mereka kenalah cuba hukum mereka sendiri atau mahkamah mereka sendiri. Mereka seronok nak potong tangan orang, seolah-olah jika tidak potong tangan, tidak Islam. Sekarang kita nak tengoklah mereka boleh buat atau tidak.”

Dr. Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Papar, Sabah, 2 Mei 1992. “Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam sudah tidak ada tangan dan kaki? Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain, kalau sifatnya sudah tidak cukup? Hukum hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama.”

Dr. Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994. “Melaksanakan hukum hudud sehingga melemahkan orang Islam sehingga menjadi masyarakat kucar kacir dan ditindas oleh orang lain tidaklah secucuk dengan ajaran Islam.”

Tun Dr. Mahathir Mohamad 2/5/92, ‘Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam rakyat Islam yang mati dan kudung sudah tiada tangan dan kaki. Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain kalau sifatnya sudah tidak cukup. Hukum Hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama’.

MENGHINA HUKUM MENUTUP AURAT DAN MENGHALALKAN RATU CANTIK

Tun Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997. “Apakah kalau kita tidak tutup (aurat) kita tidak Islam? Banyak benda yang disuruh oleh agama Islam yang kita tidak buat, tetapi kita masih Islam”.

Tun Dr. Mahathir Mohamad: 5 September 1997, PWTC, Perhimpunan Agung UMNO. Tujuan menutup aurat ialah kerana di zaman Nabi, Arab Jahiliyyah mempunyai nafsu yang kuat sehingga sering menculik dan merogol wanita daripada kabilah-kabilah lain. Akibatnya ialah peperangan antara mereka yang tidak pernah tamat”.

Tun Dr. Mahathir Mohamad, Utusan Malaysia, 19 Julai 1997, Apabila tiga orang gadis Melayu Islam, Fahyu Hanim Ahmad,18 (Alor Setar), Noni Mohamad, 19 (George Town), dan Sharina Shaari 23, (Alor Setar), menyertai pertandingan Miss Malaysia Petite 1997 yang diadakan di Classic Ballroom, Hotel Holiday Villa Subang Jaya 13 Jun 1997 ditangkap oleh lima pegawai JAIS, Tun Dr. Mahathir yang ketika itu sedang bercuti di Okoyama, Jepun mengulas: “Cara ini meninggalkan kesan buruk sampai ke bila-bila kepada pihak yang terlibat termasuk keluarga mereka. Orang-orang ini tidak faham apa yang dikehendaki oleh agama. Inilah masalahnya apabila kita memberi kuasa kepada orang-orang yang tidak tahu menggunakan kuasa”.
-----------------------------------

Terjemahan dalam Bahasa Melayu Terjemahan Surat Si Pengkhianat Mahathir Mohamad Kepada PM Israel Dalam Bahasa Melayu
Perdana Menteri,
Jabatan Perdana Menteri,
Blok Barat, Aras 3,
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan,
62502 Putrajaya,
Malaysia

No Ruj: PM/Pers/AHO/01/121 Jld 1
Tarikh : 16 Ogos 1999
Yang Dihormati Encik Ehud Barak,
Pertama-tamanya bagi pihak UMNO, Barisan Nasional dan Kerajaan Malaysia dan juga bagi seluruh Rakyat Malaysia, Saya ingin menyatakan setinggi-tinggi tahniah dengan pemilihan tuan sebagai Perdana Menteri. Walaupun terlambat sedikit, kami mendoakan kejayaan tuan dalam kerjaya pada masa kini dan pada masa akan datang.
Sepertimana yang tuan sudah maklum, Menteri Luar saya, Encik Syed Abdul Hamid Albar akan menemani saya pada sessi yang seterusnya di Mesyuarat Agung Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu yang akan berlangsung di New York pada bulan September. Saya
dengan tulus ikhlas berharap satu perjumpaan dapat diatur dengan Menteri sejawat dengannya iaitu Encik David Levy untuk membincangkan pengumpulan dana untuk parti saya bagi menghadapi pilihanraya umum di Malaysia. Saya percaya, melalui kecekapan dan kewibawaan pihak tuan, kita boleh berhubung dengan 'Tabung Clinton' untuk tujuan menghancurkan Perjuangan Para Pejuang Islam di Malaysia.
Adalah terlalu awal untuk menyatakan ini tetapi ingin saya menyatakan sekali lagi kesetiaan saya pada perjanjian yang telah ditandatangani dan dipersetujui pada tahun 1985 yakni pihak tentera US boleh menggunakan pengkalan tentera kami pada bila-bila masa sebagai balasan kepada bantuan kewangan ini. Adalah diharap agar pihak tuan dapat menyampaikan mesej ini kepada Yang Dihormati Puan Madeleine Albright.
Adalah menjadi satu harapan saya jika dapat membentuk pendekatan baru dalam menubuhkan perhubungan diplomatik dengan Tel-Aviv walaupun saya terpaksa meyakinkan anggota-anggota kabinet dalam kerajaan dan juga rakyat untuk mengelakkan wujudnya penentangan yang tidak diingini.Dengan ini, saya menghargai kerjasama dan harapan yang diberikan oleh Jabatan Negara Amerika Syarikat.
Sekali lagi saya bagi pihak parti, mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan dan mendoakan kejayaan tuan.
Yang Ikhlas:

Dr Mahathir Mohamad












---------------------------------------

Petikan dari akhbar Israel

[NEW YORK - Foreign Minister David Levy met yesterday in New York with his Malaysian counterpart, Datuk Hamid - the first official meeting between representatives of the two countries. Israel and Malaysia do not maintain diplomatic relations. The meeting was organized by Americans from outside the Clinton administration. According to an Israeli source , the ministers decided that "Israel and Malaysia should open up to each other." A bilateral committee is to be set up to study ways to draw the countries closer. (Shlomo Shamir. ]

[......Datuk Syed Hamid reportedly told Mr Levy that Malaysian Prime Minister Mahathir Mohamad had sent a message of congratulations to Israeli Prime Minister Ehud Barak after the latter's election victory in May. There has been no previous report of such a message being sent.....]

--------------------------------------------------------


Kenyataan Mahathir kepada wartawan pada 3hb Mac 1994 di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim :

"Hukum rejam kepada penzina adalah primitif" 


Kenyataan Mahathir pada 14 Julai 1992 kepada wartawan :

"Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan. Ini sangat memalukan umat Islam kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja".




Ucapan Mahathir pada 30 April 1992 di perjumpaan Ketua2 Umno bahagian Johor :

"Saya nak tahu siapakan di antara ahli2 Pas yang sanggup memotong tangan orang jika hudud dilaksanakan di Kelantan. Barangkali Nik Aziz akanmelakukannya. Jika benar kita nak tengok apa yang berlaku selepas hukum itu nanti". 




Ucapan Mahathir pada 2 Mei 1992 di Papar Sabah :

"Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam sudah tidak ada tangan dan kaki. Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa2 lain kalau sifatnya sudah tidak cukup. Hukum Hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama". 



Kenyataan Mahathir kepada para wartawan pada tahun 19
94 selepas mesyuarat MT Umno :

"Saya ingin memastikan bahawa negeri2 yang diperintah oleh BN tidak akan melaksanakan hukum hudud".



Ucapan Mahathir pada 14 Ogos 1994 di Pasir Mas Kelantan :

"Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam".



Ucapan Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan :

"Apakah hukum hudud mesti dilaksanakan juga walau apa pun keadaan sehingga mendatangkan mudarat kepada orang Islam. Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum2 yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan?" 


Ucapan Mahathir pada 3 Mac di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan :

"Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik".


Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa, 14 Julai 1992 :

"Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan.Ini sangat memalukan ummat Islam, kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja."



Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pusat Bahasa Nilam Puri, Kelantan, 3 Mac1994 :

"Saya cabar Kelantan laksana hukum hudud di depan orang bukan Islam." 


Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa selepas sidang Majlis Tertinggi Umno, 1994 :

"Saya akan mempastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh Barisan Nasional tidak akan melaksanakan hukum hudud." 



Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994
:

"Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam". 



Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994 :

"Kita (Kerajaan Pusat) akan ambil tindakan jika Kelantan meneruskan usaha melaksanakan hudud."




Dr. Mahathir Mohamad, kenyataannya kepada wartawan, 30 April 1992 :

"Bukan kerana dengan melaksanakan hukum hudud saja kita boleh menjadi Islam. Kita tengok banyak negara Islam yang tidak melaksanakan hukum hudud,tetapi tidak bermakna mereka tidak Islam." 




Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan wartawan, 18 Ogos 1991 :

"Perlaksanaaan hukum hudud boleh menyebabkan umat Islam menjadi mundur kerana tidak boleh bersaing dengan orang bukan Islam apabila orang
Islam dipotong tangannya dan dilakukan hukum hudud yang lain, sedangkan orang bukan Islam tidak dikenakan." 


Dr. Mahathir Mohamad, bercakap kepada wartawan, 24 April 1992 :

"Jika mereka hendakkan sangat hukum hudud, mereka kenalah cuba hukum mereka sendiri atau mahkamah mereka sendiri. Mereka seronok nak potong tangan orang, seolah-olah jika tidak potong tangan, tidak Islam. Sekarang kita nak tengoklah mereka boleh buat atau tidak." 



Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Papar, Sabah, 2 Mei 1992 :

"Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam sudah tidak ada tangan dan kaki? Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain, kalau sifatnya sudah tidak cukup? Hukum hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama." 




Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994 :

"Melaksanakan hukum hudud sehingga melemahkan orang Islam sehingga menjadi masyarakat kucar kacir dan ditindas oleh orang lain tidaklah secucuk dengan ajaran Islam". 




Dato' Seri Dr.Mahathir Mohamad 3/3/94 :

"Hukum rejam kepada penzina adalah primitif" (AKU PERNAH DENGAR SENDIRI DALAM SIARAN LANGSUNG TEMUBUAL WARTAWAN-MAHATHIR DALAM TV3).



Dato' Seri Dr.Mahathir Mohamad 14/7/92 :

"Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah tangan. Ini sangat memalukan umat Islam kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan
kerja".

Dato' Seri Dr.Mahathir Mohamad 2/5/92 :

"Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam rakyat Islam yang mati dan kudung sudah tiada tangan dan kaki. Bagaimana mereka mahu bersaing
dengan bangsa-bangsa lain kalau sifatnya sudah tidak cukup. Hukum Hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama".




Dato' Seri Dr.Mahathir Mohamad 1994 :

"Saya akan memastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh BN tidak akan melaksanakan hukum hudud'( hukum Islam)".

-------------------------------------------

MENGHINA HUKUM MENUTUP AURAT DAN MENGHALALKAN RATU CANTIK
Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997 :"Apakah kalau kita tidak tutup (aurat) kita tidak Islam? Banyak benda yang disuruh oleh agama Islam yang kita tidak buat, tetapi kita masih Islam".
Dr.Mahathir Mohamad: 5 September 1997, PWTC, Perhimpunan Agung UMNO :"Tujuan menutup aurat ialah kerana di zaman Nabi, Arab Jahiliyyah mempunyai nafsu yang kuat
sehingga sering menculik dan merogol wanita daripada kabilah-kabilah lain. Akibatnya ialah peperangan antara mereka yang tidak pernah tamat".
Mahathir Mohamad, Utusan Malaysia, 19 Julai 1997) Apabila tiga orang gadis Melayu Islam, Fahyu Hanim Ahmad,18 (Alor Setar), Noni Mohamad, 19 (George Town), dan Sharina Shaari
23, (Alor Setar), menyertai pertandingan Miss Malaysia Petite 1997 yang diadakan di Classic Ballroom, Hotel Holiday Villa Subang Jaya 13 Jun 1997 ditangkap oleh lima pegawai JAIS,
Mahathir yang ketika itu sedang bercuti di Okoyama, Jepun mengulas : "Cara ini meninggalkan kesan buruk sampai ke bila-bila kepada pihak yang terlibat termasuk keluarga mereka. Orang-orang ini tidak faham apa yang dikehendaki oleh agama. Inilah masalahnya apabila kita memberi kuasa kepada orang-orang yang tidak tahu menggunakan kuasa".
Allah berfirman: "Katakanlah kepadawanita yang beriman: "Hendaklah mereka menahan
pandangannya, dan memelihara kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan
perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak daripadanya. Dan hendaklah mereka menutup
kan kain tudung ke dadanya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka".( An-Nuur : 31)
Sesungguhnya termasuk ahli neraka, iaitu perempuan-perempuan yang berpakaian
tetapi telanjang, yang condong kepada maksiat dan menarik orang lain untuk membuat
maksiat.mereka ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium buanya (HR Muslim)

MENGHINA DAN MEMECAT ULAMA
'Dr.Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997 :"Saya bukan lawan semua dengan mufti, tetapi mufti (Dato' Ishak Baharom) yang semacam ini bukan mufti. Ulama', macam-macam ulama' ada."Takkan satu orang boleh mendakwa diri dia ulama dan kita mesti sembah dia inilah waris nabi, bukan main senang. Masuk persatuan ulama' jadi waris
nabi. Syed-syed pun tak pernah berkata macam itu, yang kata dia keturunan nabi, keturunan sahabat-sahabat nabi - pun dia tak kata macam itu. Ini mana-mana tempat membuat dakwaan bahawa 'ulama' adalah waris nabi'. Mudah nak jadi waris nabi. Tak payah sapa pilih."
Lanjutan dari gesaan Mahathirlah maka Sahibus Samahah Dato' Ishak Baharom ditamatkan perkhidmatan beliau sebagai Mufti Selangor hanya kerana bertegas agar pelaksanaan hukuman Hudud dilaksanakan dan juga kerana menyebabkan tiga orang ratu cantik Melayu-Islam didakwa di Mahkamah Syariah.
---------------------------------------
Berikut adalah 17 pengkhianatan Umno (Mahathir dan sekutu) terhadap orang Melayu

1. Melemahkan institusi raja-raja Melayu yang menjadi simbol ketuanan Melayu.
2. Melemahkan sistem kehakiman negara.
3. Menarik balik royalti rakyat petroleum rakyat Terengganu yang majoriti orang Melayu.
4. Memperkenalkan PPSMI; menghapuskan bahasa Melayu.
5. Menarik peruntukan geran kepada Sekolah Agama Rakyat, tempat belajar agama anak-anak Melayu.
6. Memperkenalkan meritrokrasi; mengurangkan peluang belajar anak-anak Melayu.
7. Memperkenalkan PTPTN dan mengurangkan biasiswa kepada anak-anak Melayu.
8. Persempadanan semula pilihanraya pada 2002; mengurangkan kawasan majoriti orang
Melayu.
9. Menafikan hak royalti rakyat Kelantan yang majoriti Melayu.
10. Memperkenalkan Islam Hadhari yang mengelirukan orang Melayu.
11. Menyenaraiawamkan syarikat TH Plantation yang dahulunya dimiliki 100% oleh Tabung Haji dan dimiliki oleh orang Melayu. Tetapi sekarang orang bukan Melayu boleh memiliki saham TH Plantation.
12. Menggabungkan syarikat-syarikat konglomerat orang Melayu iaitu; Sime Darby,Guthrie dan Golden Hope, dan sekaligus mengurangkan peluang orang Melayu daripada tiga syarikat kepada satu syarikat sahaja.
13. Memetik kenyataan Mufti Perak, Datuk Harussani ? 250 ribu orang Melayu murtad. Semua
ini adalah di bawah pemerintahan kerajaan Umno.
14. Mewujudkan Wilayah Iskandar yang menjadi zon bebas, maka orang-orang Singapura boleh masuk secara bebas ke sana.
15. Krisis Menteri Besar di Perlis dan Terengganu apabila Umno sendiri yang menentang
keputusan Sultan di negeri berkenaan.
16. Membubarkan Kementerian Pembangunan Usahawan yang menjadi sumber bantuan usahawan-usahawan Melayu.
17. Memperkenalkan liberalisasi ekonomi, maka sekaligus menghapuskan Dasar Ekonomi Baru yang tujuannya membantu ekonomi orang-orang Melayu Bumiputra.
/Pemudagombak.com_



Lagi pengkhianatan Mahathir dan sekutu :
-Singapura hilang dari peta negara kita
- Pulau Batu Putih diberi percuma kepada Singapura
- Hasil balak dirompak ikut selera mereka
- Hasil minyak dijoli ikut nafsu mereka
- Anak-anak hilang dipandang enteng
- Pendidikan dan perubatan diperdagangkan oleh kroni mereka
- Rakyat dicukai, wang Rakyat mereka tibai


------------------------------------------------------

Andaian Kumanddie Mengenai Chin Peng

Tahukah saudara dan saudari , pada tahun 1930an, Kerajaan Britain telah mengadakan Blok Ekonomi semata-mata untuk menghalang kemaraan ekonomi US yang didalangi oleh yahudi.
Ketika itu telah terdapat persaingan sengit antara US dengan Britain dan France dari segi
jajahan ekonomi.
Maka ketika itu yahudi Amerika yang didalangi oleh Illuminati telah bertungkus lumus untuk
membuat konspirasi huru-hara bagi mendapatkan satu penjajah ekonomi dunia, iaitu US dolar. Perjanjian Bretton Wood telah ditandatangani di US bagi penggunaan satu US dolar pada tahun
1944 untuk seluruh dunia, serta pengwujudan Bank Dunia dan IMF yang dikawal selia oleh
yahudi Amerika. Yang mana Britain tidak menyertainya sama sekali. Namun setelah kedudukan ekonomi Britain yang teruk ketika perang WW2 (dan WW1 sebelumnya), maka Britain terpaksa menandatangani juga dan menerima bantuan sebanyak USD4.4 billion daripada US pada tahun 1945.

Presiden Amerika Abraham Lincoln dibunuh pada tahun 1865 kerana tidak mahu mengiktiraf US Federal Reserve kepunyaan yahudi Rothschild (ketika itu) sebagai Bank Pusat Amerika dan sebagai pengeluar tunggal duit US Dolar.

Jadi saudara-saudari , yahudi Amerika sudah merancang jauh untuk menjajah ekonomi dunia. Peperangan kongsi gelap di Taiping iaitu antara Ghee Hin dan Hai San didalangi oleh yahudi . Kemudian Partai Komunis Malaya ditubuhkan oleh yahudi Amerika bagi mewujudkan semangat anti Britain di Malaya. Chin Peng adalah ejen CIA.
Chin Peng lahir pada tahun 1924 di Dinding Perak. Ketika itu Dinding termasuk dalam jajahan Britain. Dinding dijajah Britain dari tahun 1826 hingga 1930. Ini bermaksud Chin Peng adalah
warga British. Kenapa Chin Peng masih belum lagi menjadi warga Malaysia, sedangkan semua
anggota PKM sudahpun kembali ke Malaysia adalah kerana kesilapan Chin Peng sendiri yang tidak menukarkan surat beranak beliau menjadi warga Malaya, setelah Dinding diserahkan kepada Sultan Perak pada tahun 1930. Ianya tidak ada kena mengena dengan halangan dari kerajaan Malaysia. Perjanjian 1989 antara Kerajaan Malaysia dengan PKM meminta anggota PKM kembali ke Malaysia dan diberi pampasan RM8000 serta wang pencen sebanyak RM300 selama 3 tahun. Hanya Chin Peng tidak kembali kerana beliau gagal menukarkan surat beranak beliau yang berstatus warga Britain kepada status warga Malaya.
Bukan Chin Peng sahaja yang diupah untuk membuat huru-hara oleh yahudi Amerika, malah Dr Burhanuddin Al-Helmi juga diupah untuk meniup semangat anti Britain. Jepun juga diupah oleh yahudi Amerika untuk menjajah Malaya dari Britain. Sukarno juga diupah oleh yahudi Amerika untuk mengeluarkan pengaruh Britain dalam Malaysia.
[ Info : Percayakah saudara-saudari pengasas bersama UMNO adalah seorang yahudi sama macam keluarga Saud di Arab Saudi (yang berpunca daripada Kamal Attartuk dari Turki).
Beliau adalah Sheikh Abdullah Fahim. Jepun ketika WW2 dan sebelumnya diperintah oleh
Rothschild. Kini Jepun diperintah oleh Rockefeller. Tahukah saudara-saudari apa maksudnya
perkataan Cemerlang, Gemilang dan Terbilang. Gemilang itu sebenarnya bermaksud Illuminati
. Islam Hadhari - apakah maksudnya??? Bab perenggan ini saya akan cerita dengan lebih lanjut di bawah, insya ALLAH. ]

Chin Peng dibayar oleh Rockefeller untuk mengeluarkan pengaruh Britain daripada Malaya. Ini berkait rapat dengan tujuan asal Rockefeller iaitu untuk menjadikan US dollar sebagai matawang tunggal dunia.
Setelah Chin Peng menerima habuan daripada Rockefeller, beliau telah membunuh bos beliau iaitu Lai Tek di Thailand. Sejurus itu, beliau memimpin PKM untuk mengganyang Britain.
British melihat Chin Peng sebagai lupa daratan dengan berpaling tadah walapun satu ketika
beliau pernah bersama-sama Britain menentang Jepun dalam MPAJA . Chin Peng mendapat 2 anugerah Order of British Empire kerana sumbangan beliau menentang penjajahan Jepun.

Namun itu tidak menjadi penghalang bagi Chin Peng untuk menjadi sekutu Rockefeller dari US
untuk membuat keganasan bagi menghalau Britain daripada Malaya.
Yang membuatkan Chin Peng menjadi semakin bertenaga ialah bilamana pejuang nasionalis negara bernama Dr Burhanuddin Al-Helmi mengambil tempat utama. Beliaujuga telah diupah oleh Rockefeller dari US untuk menghalau Britain daripada Malaya. Dr Burhanuddin Al-Helmi telah menubuhkan Partai Kebangsaan Melayu Malaya (PKMM). Dari situ beliau menubuhkan Angkatan Pemuda Insaf (API) yang dipimpin oleh Ahmad Boestamam. Dr Burhanuddin juga menubuhkan Angkatan Wanita Sedar (AWAS) yang dipimpin oleh Shamsiah Fakeh. Dr Burhanuddin juga menubuhkan Hizbul Muslimin yang dipimpin oleh Ustaz Abu Bakar Baqir. Kesemuanya merupakan sayap PKMM. PUTERA, MATA dan BATAS juga ditubuhkan oleh Dr
Burhanuddin Al-Helmi.

Setelah itu ketika terjadi perjanjian Malayan Union, Dr Burhanuddin Al-Helmi menubuhkan
UMNO bersama-sama Datuk Onn Jaafar dan Sheikh Abdullah Fahim. Dr Burhanuddin melantik Datuk Onn Jaafar sebagai Presiden pertama. Daripada UMNO maka wujudlah PAS yang
dibentuk dan dipimpin oleh Dr Burhanuddin Al-Helmi. PAS keluar dari UMNO pada tahun 1954 kerana mempunyai dasar yang berbeza. Ketika itu Dr Burhanuddin Al-Helmi masih bertegas
dengan 2 agenda beliau iaitu anti Britain dan penubuhan syariat Islam. Sedangkan UMNO
mempunyai hubungan yang intim dengan Britain. Tambahan pula, Britain hanya memanggil
Tunku Abdul Rahman untuk membincangkan perlembagaan alternatif bagi menggantikan Malayan Union. Dr Burhanuddin Al-Helmi tidak dipanggil oleh Britain.

Ketika penubuhan Malayan Union, pada asalnya, Dr Burhanuddin Al-Helmi bersetuju kerana Malayan Union menghilangkan kuasa Raja-raja (ini bersesuaian dengan arahan illuminati kpd Britain dan ejen bersekutu) . Namun ini telah dibantah hebat oleh Ahmad Boestamam, orang
kanan beliau. Akhirnya Dr Burhanuddin akur dengan Ahmad Boestamam dan UMNO ditubuhkan oleh Dr Burhanuddin.

PKMM , PKI dan PKM merupakan sekutu untuk menghalau Britain daripada Malaya. Daripada situ Pak Sako mengambil tempat dalam sejarah tanah air. Dr Burhanuddin Al-Helmi terpaksa bersahabat dengan Pak Sako untuk mewujudkan Indonesia Raya bagi menghalau Britain. Namun ketika penjajahan Jepun, Pak Sako dan Ahmad Boestamam bersama-sama MPAJA bagi mengekang kemaraan Jepun. Ketika itu Dr Burhanuddin Al-Helmi terpaksa bersama-sama
MPAJA dalam pakatan PKMM-MPAJA. Ketika dalam MPAJA, Dr Burhanuddin Al-Helmi mengenali Chin Peng dengan lebih dekat lagi.
Fakta-fakta di atas bukanlah fakta yang tepat. Namun yang jelas ketika itu adalah, CIA berjaya mengupah Chin Peng dan Dr Burhanuddin Al-Helmi bagi menghalau Britain daripada Malaya. Tujuannya ialah supaya negara ini berkiblatkan US dan menggunakan US Dolar sebagai matawang antarabangsa. Setelah itu Lee Kuan Yew dan Mahathir pula diupah oleh CIA bagi mewujudkan huru-hara dan ketegangan di antara kaum. Tujuannya ialah supaya Britain keluar sama-sekali daripada mempengaruhi urusan dalaman Malaysia dan Singapura. Sekarang ini CIA mengupah pula Mukhriz Mahathir dan Khairi Jamaludin bagi menjalankan dasar-dasar
subversif mereka.


13 Mei
Lagi orang mencarut saya untuk protect Mahathir, lagi saya dapat cerita-cerita tentang
Mahathir. Saya sudah bertemu dengan ahli UMNO yang terlibat dengan 13 Mei. Ianya disahkan sebagai suatu konspirasi. Dan di bawah ini adalah cerita rasmi daripada Tunku Abdul Rahman
mengenai Mahathir ketika kejadian 13 Mei. Mahathir digambarkan sebagai pemimpin alaf baru yang ingin menukarkan suasana negara ini kepada permusuhan dan kebencian. Yang menghairankan walaupun Mahathir digelar sebagai Ultra Melayu, namun beliau ada mempunyai saham dalam Syarikat Construction bangsa Cina (ada wujud conspiracy connection di sini). Tambahan pula Mahathir mahu menukarkan negara kita yang berteraskan kepada Raja Berperlembagaan kepada Republik (seperti dinyatakan Mahathir kpd Tunku). Seolah-olah
Peristiwa 13 Mei ingin diperpanjangkan oleh Mahathir sehingga melibatkan kematian kepada
Raja-Raja Melayu (pada pendapat saya yang hina dina ini). Ini sesuai dengan arahan illuminati
supaya semua Raja-Raja mesti dibunuh seperti dilakukan oleh Sukarno kepada Raja-Raja
Sumatera.

Sila baca surat Tunku di bawah (semoga ALLAH memberi pahala kepada Almarhum Tunku
kerana kebenaran beliau ):


Page 1




Page 2





Page 3






Page 4







Page 5







Page 6













Page 7



Page 8





Page 9






Page 10





Page 11






Page 12








Page 13












Page 14







Page 15










Page 16








Page 17



Pada tahun 70an, ketika Tun Hussein Onn menjadi PM, setiausaha sulit Mahathir pernah ditangkap polis atas tuduhan menjadi ejen KGB.
Ketika Mahathir menjadi PM pula, perkara yang pertama Mahathir lakukan ialah dengan melepaskan Dato' Haron (bekas MB Selangor yg berkonspirasi , atas arahan Mahathir, untuk melakukan peristiwa 13 Mei) daripada 16 tuduhan rasuah.
Pernahkah saudara-saudari lihat dengan siapa Mahathir berkawan. Setiap kali beliau menunggang kuda atau menaiki perahu layar, maka 3 orang sentiasa berada di sisi. Mereka ialah Azman Hashim (anggota yahudi Trilateral Commission), Vincent Tan dan Francis Yeoh. Ketika Mahathir menjadi PM, maka ketiga-tiga mereka mendapat manfaat yang banyak hasil daripada projek-projek kerajaan.
Francis Yeoh adalah anak sulong kepada Yeoh Tiong Lai (YTL). YTL inilah yang membuat Bintang Walk di KL. Manakala Presiden Gerakan ketika kejadian 13 Mei bernama Yeoh Tech Chye. Yeoh Tech Chye menang besar di Bukit Bintang ketika pilihanraya umum tahun 1969. Dan ketika kejadian 13 Mei, mereka yang mengangkat sepanduk anti Melayu dan penyapu besar adalah pemimpin-pemimpin Parti Gerakan. Begitu juga baru-baru ini , pemimpin Gerakan Pulau Pinang yang meminta Chin Peng memasuki Malaysia (mungkin untuk mewujudkan 13 Mei sekali lagi). Saudara-saudari nampak tak hubungan Mahathir dengan peristiwa 13 Mei.
Mahathir dihantar ke US oleh CIA pada tahun 1964 ialah bagi mempelajari ilmu syaitan yang diajar oleh Dr Henry Kissinger. Seteleh itu, di Singapura (ketika itu dalam Malaysia) telah berlaku rusuhan kaum ketika menyambut Maulid Rasul . Yang peliknya ialah, orang-orang UMNO di Singapura tidak pernah menyambut Maulid Rasul sebelum 1964. Tetapi pada tahun itu, UMNO Singapura menganjurkan perarakan besar-besaran Maulid Rasul. Tiba-tiba terdapat pula kongsi gelap Cina yang seolah-olah sudah disuruh untuk menunggu di tepi jalan. Maka berlakulah provokasi dan pergaduhan kaum pada tahun 1964 di Singapura. Disebabkan perkara ini maka Singapura dikeluarkan dari Malaysia. Ada kemungkinan TAR sudah mengetahui bahawa LKY adalah ejen yahudi US. Jadi bagi menyelamatkan Malaysia daripada ancaman illuminati maka Singapura dikeluarkan daripada Malaysia.
PKM sudah mengangkat senjata pada tahun 1963. Kerajaan Malaysia memberi seekar tanah kepada setiap seorang anggota PKM bagi tujuan ganjaran kerana meletakkan senjata pada tahun 1963. Setelah Mahathir balik dari US mempelajari ilmu sesat yahudi tahun 1964, pada tahun 1969 pula PKM bermesyuarat dengan TAR bagi membenarkan mereka memasuki politik. Setelah TAR tidak mengizinkan, maka PKM telah kembali mengangkat senjata sekali lagi pada tahun 1969.
Saudara-saudari nampak tak hubungan Mahathir kerana belajar ilmu sesat pada tahun 1964 di US dengan peristiwa huru-hara di Singapura pada tahun 1964, huru-hara 13 Mei dan PKM angkat senjata tahun 1969. LKY juga terlibat dengan setiap perancangan yahudi di Singapura khususnya.
Saya ingin mengesahkan di sini bahawa kedua-dua Chin Peng dan Mahathir adalah ejen CIA. Ini adalah 100% betul dan bukan prejudis kepada mana-mana golongan dan parti. Mereka berdua berkawan rapat.
Setelah mengambil kira penglibatan kepada organisasi CIA, pembelajaran kursus ajaran sesat di US yang dianjur oleh yahudi Dr Henry Kissinger pada tahun 1964 (tahun 1964 juga merupakan permulaan tahun rusuhan kaum di Malaysia), melepaskan Dato' Harun daripada 16 tuduhan rasuah dan bersahabat dengan YTL (dengan memberi banyak kontrak kerajaan semasa pemerintahan); maka boleh lah kita membuat rumusan awal bahawa 13 Mei merupakan suatu konspirasi yang dirancang oleh satu orang iaitu Tun Dr Mahathir.

Bolehkah kita memeriksa fakta ini ???

Jawapannya boleh. Mengikut pandangan seorang bekas pemimpin UMNO di KL yang merupakan bekas orang kuat Dato' Harun sendiri mengatakan bahawa 13 Mei adalah suatu konspirasi . Perempuan dan kanak-kanak kecil sudah awal-awal pagi lagi telah disembunyikan di Masjid Kampung Baru KL dan di Balai Polis Brickfields. Pada awal pagi lagi, orang-orang Melayu dan orang-orang Cina sudah membunuh mereka yang tidak terlibat dengan konspirasi ini. Konspirater Melayu membunuh Cina yang innocent dan konspirater Cina membunuh Melayu yang innocent. Peristiwa ini berlaku bukan disebabkan oleh provokasi pilihanraya dan provokasi sepanduk jalanan. Pembunuhan berlaku sebelum penyapu besar Gerakan ditayang kepada orang-orang Melayu Kampung Baru KL.

Jadi adakah saudara-saudari percaya bahawa 13 Mei ini adalah suatu konspirasi yahudi. Mari berbincang .......
Seperti yang saya tegaskan bahawa yahudi sudah lama merancang bahawa US dan UN mesti menjadi satu kuasa unggul yang diterajui oleh yahudi bagi mengawal urusan dunia. Konspirasi telah bermula sejak zaman presiden pertama US lagi iaitu George Washington. Dan pembunuhan presiden US yang paling terkenal iaitu Abraham Lincoln adalah kerana urusan matawang US dolar dengan US Federal Reserve. Yahudi telah membuat pelbagai konspirasi jahat bagi menjayakan konsep satu kuasa dunia melalui UN dan US.
Bagi 13 Mei pula, sekiranya mengikut kata-kata bekas pemimpin UMNO yang pernah terlibat secara langsung dengan kejadian ini. Beliau berkata bahawa 13 Mei adalah suatu konspirasi untuk menggulingkan Tunku Abdul Rahman. Satu-satunya cara untuk menggulingkan PM dan Parlimen ialah dengan cara mengadakan Undang-Undang Darurat. Melayu dan Cina sudahpun mula membunuh sebelum provokasi bermula. Perempuan dan kanak-kanak sudahpun disembunyikan di Masjid Kampung Baru KL dan di Balai Polis Brickfields sebelum kejadian provokasi lagi (ketika itu Menteri Dalam Negeri adalah Dr Mahathir). Tun Abdul Razak sudahpun ditentukan sebagai Pengarah Operasi Mageran oleh sekumpulan pemimpin UMNO sejak sebelum 13 Mei lagi. Dan Chin Peng telah disuruh untuk kembali mengangkat senjata pada tahun yang sama dan ketika sebelum kejadian 13 Mei.

13 Mei - Pemimpin-pemimpin Gerakan mengangkat penyapu besar melalui konspirasi YTL-Mahathir








Penguasa bagi US Federal Reserve adalah Rockefeller. Jadi ini bermakna Mahathir mungkin dibayar oleh keluarga Rockefeller yang merupakan ketua operasi bagi organisasi illuminati.


Hint P Ramlee tentang konspirasi UMNO
p/s: Teringat cerita Pendekar Bujang Lapok "Alif..mim..nun..wau...Alif tendang wau = SARKIS!!"


Berikut adalah sejarah tentang peristiwa 13 Mei yang terjadi di seluruh dunia :




Lambang haikal Sulaiman pada baju Pak Lah (rupa-rupanya Pak Lah ini adalah keturunan yahudi Saud pemerintah di Arab Saudi).











Cemerlang , Gemilang dan Terbilang . Gemilang bermaksud Illuminati.

Islam Hadhari - dalam bahasa Arab ianya bermaksud Islam Progresif atau Islam orang-orang bandar. Namun di dalam bahasa Ibrani mabok , ianya bermaksud Islam Gemilang atau Islam Illuminati.

- Hadhari dalam bahasa yahudi bermaksud Illuminati (atau Gemilang).


Jalur gemilang - jalur illuminati

Illuminati adalah bahasa Jerman yang merujuk kepada sebuah organisasi induk jahat yahudi yang telah merencana dan menjalankan kejahatan secara subversif di seluruh dunia sejak tahun 1776 lagi.



_______________________________________________________


Jadi sebenarnya kisah-kisah ini sudah dirancang begitu lama oleh yahudi di dalam blueprint mereka. Kita sebenarnya sudah tertipu bulat-bulat oleh konspirasi tajaan yahudi. Tujuan mereka ialah untuk menyesatkan seluruh umat manusia. Dan sekarang ini mereka mengawal sepenuhnya perjalanan UN dan kerajaan-kerajaan di seluruh dunia. Sila baca cerita ini pula yang pernah saya paparkan sebelum ini :

3 comments:

Anonymous said...

mengarut. tak reti buat cerita.
Aku pun boleh buat Nik Aziz, Hadi Awang lagi real.

Anonymous said...

Mengarut gile blog ni. Dok buat fitnah jela.

Anonymous said...

fifty-fifty