Pages

Friday, December 25, 2015

Jururawat menang arang batu pertandingan kurus badan


JURUJAWAT, Yelena Salnikova (jaket biru) dari sebuah bandar kecil Berezovsky, Russia, mendapat trak yang penuh dengan arang batu daripada pihak berkuasa di Kemerovo. - Foto AP
SIBERIA: Seorang jururawat di sebuah bandar di sini mendapat hadiah paling istimewa apabila pihak berkuasa menghadiahkan trak yang penuh dengan arang batu sebagai hadiah selepas berjaya menurunkan berat badan sebanyak 30 kilogram dalam pertandingan menguruskan badan anjuran gabenor.
Gabenor Wilayah Kemerovo, Aman Tuleyev yang lebih dikenali sebagai Kuzbass mengumumkan dia akan mula membayar penduduk yang berbadan besar dengan arang batu dalam usahanya untuk melahirkan "penduduk sihat".
Selepas berbulan-bulan bermain ski, berbasikal dan roller blade, Yelena Salnikova dari bandar Berezovsky gembira apabila memerhati trak sampai di rumahnya dan menurunkan lima tan arang batu di halaman.
"Selonggok besar arang batu, ia membakar begitu panas. Tiga bekas sudah cukup untuk sehari," katanya dalam temubual televisyen.
Jururawat berusia 43 tahun itu amat gembira apabila menerima hadiah istimewa itu dan bergambar untuk tatapan media.
"Saya lihat balik jumlah pil yang bertimbun dan saya faham ia menjadi terlalu bahaya," katanya yang berjaya menurunkan berat badan dari 112 kilogram kepada 80 kilogram. - AFP

No comments: