Pages

Wednesday, July 22, 2015

CEO tinggal dalam karavan



HSIEH memilih untuk tinggal di dalam sebuah karavan di Las Vegas berbanding kediaman mewah. - AGENSI


LAS VEGAS – Seorang Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) di Amerika Syarikat (AS) yang memiliki aset berjumlah AS$820 juta (RM3.12 bilion) memilih untuk tinggal di dalam sebuah karavan berbanding rumah mewah.
Tony Hsieh (gambar kecil) yang merupakan CEO kepada rangkaian kedai pakaian dan kasut atas talian, Zappos sebelum firma itu dijual kepada laman web Amazon mampu membeli banglo atau rumah ladang mewah.
Namun, dia yang dikenali sebagai jutawan paling berjimat cermat dalam komuniti ahli perniagaan memilih untuk tinggal di dalam sebuah karavan seluas 18.58 meter persegi di sebuah taman di Las Vegas.
Hsies yang memiliki taman tersebut berpindah ke kawasan itu selepas keluar daripada kediamannya di sebuah kondominium mewah pada tahun lepas, menurut portal The New York Times.
Hsieh telah menggelarkan karavan miliknya itu sebagai Llamapolis dan berkongsi ruang kecil itu bersama seekor alpaka peliharaannya yang bernama Marley.
“Dia tetap gembira walaupun hanya mempunyai wang AS$1 (RM3.80) di dalam bank. Dia bergaul dengan orang, dia ambil berat atau mengambil berat terhadapnya,” ujar seorang pelabur awal Zappos, Erik Moore kepada portal Business Insider. – Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2015&dt=0722&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_03.htm#ixzz3gZXhclJ9 
Hakcipta terpelihara 

No comments: