Pages

Monday, April 13, 2015

Dua beradik warisi ‘rumah sampah’



IMEJ menunjukkan bagaimana sukarnya seorang kanak-kanak melalui kehidupan di dalam sebuah rumah yang dipenuhi sampah.


NEBRASKA, Amerika Syarikat – Dua adik-beradik kembar di sini terkejut apabila mendapati keadaan rumah ibu mereka yang ditinggalkan sejak 20 tahun lalu masih sama iaitu dipenuhi sampah-sarap yang menyakitkan pandangan mata.
Geoff Johnson dan adiknya, Jennifer McShea, 37, kembali semula ke rumah tersebut baru-baru ini untuk memeriksanya selepas ibu mereka meninggal dunia pada 2013 selepas 12 tahun bertarung melawan penyakit kanser payu dara.
Sewaktu meninggalkan rumah tersebut pada usia 17 tahun, tiada istilah bilik buat Johnson dan McShea kerana semua ruang yang ada dipenuhi pelbagai barangan lama yang tidak boleh digunakan lantaran sikap ibu mereka yang pengotor.
“Sukar untuk saya menggambarkan perasaan malu yang amat kami rasai apabila membesar bersama seorang ibu yang pengotor,” ujar Johnson kepada portal, DailyMail.com.
Sebagai seorang jurugambar, Johnson telah menghasilkan rakaman imej keadaan rumah mereka yang sangat kotor hingga tidak boleh diduduki oleh sesiapa pun.
Dia turut menyelitkan elemen photoshop dengan meletakkan gambar anak lelakinya dan anak perempuan adiknya di dalam gambar tersebut bagi menunjukkan bagaimana kesengsaraan yang dialami mereka dalam suasana sedemikian sewaktu kecil. – Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2015&dt=0413&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_03.htm#ixzz3X8S1zqG4 
Hakcipta terpelihara 

No comments: