Pages

Saturday, October 4, 2014

2 bulan jalan kaki tunai haji


Headline

Mina: Seorang warga emas berusia 75 tahun dari Yaman tiba di Mina empat hari lalu selepas berjaya berjalan kaki dari rumahnya selama kira-kira dua bulan.

Mohammed Ali Al-Mirfa (gambar) semalam berkata, dia memulakan perjalanan dari rumahnya di Yaman pada hari ketiga Aidilfitri, 3 Julai lalu. 
“Perjalanan itu memang terlalu meletihkan dan amat jauh namun saya tekad berjalan tanpa menghiraukan kesukaran yang hadapi,” katanya. 

Mohammed Ali berkata dia mengucapkan selamat tinggal kepada isteri, 12 anak dan saudara-maranya sebelum memulakan pengembaraan unik itu.

“Saya terlalu miskin dan menganggap tidak rugi apa jika mencuba pengembaraan ini.

“Sejujurnya ada kalanya hanya semangat dan keazaman saya yang kuat menjadi pendorong untuk terus melangkah setapak demi setapak, sehingga akhirnya saya diizinkan juga untuk berdiri di sini. 

Ketika ditemui, dia sedang minum teh sambil makan roti yang diberikan seorang tukang cuci. 

“ Alhamdulillah saya cukup gembira kerana berjaya sampai,” katanya. - Agensi
Artikel ini disiarkan pada : 2014/10/04

No comments: