Pages

Monday, September 15, 2014

Serangga berbisa jadi perisa istimewa hidangan Taco



LABAH-LABAH menjadi antara serangga yang dimasukkan dalam hidangan Taco di restauran La Cocinita de San Juan di Bandar Mexico.


BANDARAYA MEXICO - Sebuah restoran kecil yang dikenali sebagai La Cocinita de San Juan di sini telah memperkenalkan menu baharu untuk pengunjung mereka iaitu serangga yang dihidangkan bersama makanan tradisional Mexico yang dipanggil Taco.
Menurut pemilik restoran itu, Pedro Felipe Hernandez, serangga yang dihidangkan itu terdiri daripada serangga berbisa seperti labah-labah, kala jengking dan lipan.
"Memang benar restoran kami ada menyediakan hidangan tradisional Taco yang dicampur bersama serangga-serangga liar yang sangat berbisa," kata Hernandez yang tidak menjelaskan bagaimana cara menghilangkan bisa haiwan itu.
Menurutnya lagi, kala jengking sebenarnya tidak mempunyai rasa yang enak menyebabkan tukang masaknya perlu menyediakan hidangan itu sebaik mungkin supaya dapat dinikmati pengunjung.
"Tetapi apabila ia siap dimasak, ramai pengunjung yang menikmati hidangan ini memuji rasanya yang sedap," kata pemilik itu yang mendakwa rata-rata pengunjung berpuas hati dengan hidangan yang disediakan. - Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=0915&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_03.htm#ixzz3DKvASicW 
Hakcipta terpelihara 

No comments: