Pages

Friday, July 11, 2014

Tiga tahun teman mayat


New York: Seorang wanita hidup selama tiga tahun malah makan dan tidur di sebelah mayat ibunya di dalam sebuah apartmen sempit.

Chava Stirn, 28, hidup dengan mayat ibunya Susie Rosenthal malah mendudukkan Susie di meja makan setiap waktu makan malam dan tidur bersama mayat itu ketika tidur.


Menurut akhbar new York Post, Chava dilaporkan menyusun rangka ibunya itu di atas plastik sampah di dapur sebelum perbuatannya terbongkar.

Difahamkan, dia menarik kerusi ke dapur setiap malam untuk tidur di sebelah rangka itu.


Malah Chava juga berpakaian seperti ibunya - baju dan kasut hitam digunakan wanita berusia 61 tahun itu ketika dia mati.


Kejadian berkenaan disamakan dengan filem seram terkenal karya Hitchcock berjudul Psycho.

Jiran Chava di Brooklyn tidak mengesyaki sesuatu sehingga seorang penjaga bangunan menemui rangka Susie ketika menyiasat kebocoran di kediaman berkenaan. Dia kemudian menghubungi polis.

Chava bagaimanapun enggan membuka pintu ketika polis datang menyiasat menyebabkan mereka terpaksa memecah masuk sebelum menemui wanita itu dalam rumah yang kotor dan dipenuhi sampah-sarap.

Dia difahamkan berpindah ke situ sebelum kematian ibunya dan tidak pernah keluar dari rumah, malah jirannya sering meninggalkan makanan untuknya kerana dia juga tidak membenarkan sesiapa memasuki apartmen itu.

Punca kematian Susie masih disiasat manakala Chava kini ditahan di Pusat Perubatan Maimonides untuk ujian psikologi. - Agensi

Artikel ini disiarkan pada : 2014/07/11

No comments: